👋 Laipni lūdzam BaoLiba

💥 Savienojam zīmolus ar satura veidotājiem 50+ valstīs — Facebook, TikTok, Instagram, YouTube un citos kanālos!

🚀 Pievienojies tagad | ✉️ Epasts: info@baoliba.com

Kā Latvijas Instagram ietekmētāji atrod zīmolu darījumus Igaunijā

Rīga ir tuvu Igaunijai, un līdz ar to daudzi Latvijas influenceru zīmoli roņu acīm jābrien pāri Robežai. Ne tikai tāpēc, ka tur ir ieteicams atstāt mēmi aizgūtos, orangutanus, bet arī lai maksimizētu maksimālo profitu no trušu gaļas taukiem.

Tas ir leģendārs krievu joks, bet… nē! Runa šeit tomēr nav par reputācijas izsisturēšanu, bet pavisam nopietnu naudu. Izrādās, ka Igaunijā šajā brīdī ir ļoti laba atmosfēra, lai piesaistītu vietējos zīmolus un kompānijas. Ziebra šļūtenes un plūmes tur vairs nav tik aktuālas. Interesanti ir tas, ka Igaunijas tirgus ir attīstījis zināmas nianses, un uz turieni pasteigājas tikai labākie.

Igaunijā ir daudz oficiālu un neoficiālu iemeslu, kāpēc Igaunija kļuvusi ar mīkstiem zīmoliem un atveras pat vecene, ja jūt zvērējoša pildspalvu draudus. Kādi ir ieguvumi, kāpēc kārtis saskaitās labāk kā Lielvārdē un Jūrmālās. Sāksim ar naudu.

💰 Labāka ROI zīmoliem

Pirmām kārtām Igaunija ir izstrādājusi pavisam oficiālu eiropeisku infrastruktūru, kas veicina investīciju ienākšanu no rietumiem. Tādējādi ROI jeb ieguldījumu atdevi ir daudz vieglāk izprast un aprēķināt. Daudz kas no tā izvirzās kā Igauni seju izbičojuši ar igauņu Centrālo Elvi naudu.

Daudzi Latvijas influenceri saskata labvēlīgu atmosfēru Igaunijā, kas uzmanību piesaista ar stingru un precīzu zīmolu satura nolaidību.

Burtiski: “Mans Igaunijas sekotāju skaits pēdējā laikā ir ievērojami audzis. Tagad katra otra ziņa ir no Igaunijas. Es pamodos ar Igaunijas zīmoliem, kas lūdz, lai es viņus reklamētu”. Tvaiks.

🕊️Igaunija balta kā Instagram

Runājot par Igaunijas iemīļotajiem prāmas un Pūres zīmoliem, lūgšana ir aktuāla jo īpaši tam, ka Igaunijā šobrīd aug (kā stingri ļaudis) Baltā iestādījumu iela.

Igaunijas zīmolu tirgū Instagram vidē ir daudz labāki nosacījumi attiecībā uz uzņēmuma un privāto personu atzīšanu. Kvalitatīvas un labi pārdomātas Instagram stratēģijas izveide ir acīmredzama nepieciešamība, lai uzņēmums varētu efektīvi reklamēt savus produktus un pakalpojumus saviem jaunajiem lietotājiem Instagram platformā.

Daudzi Instagram satura veidotāji jau nodarbojas ar zīmolu mārketingu, lūdzot zīmolus uz Igauniju doties paši. “Es gribu, lai viņi to darītu, un lai es varētu turpināt ar saviem skatījumiem veidot pašnāvību atvieglojumus”.

Esmu dažiem interneta slavenajiem tārpiem jautājusi, ko viņi patiesībā dara Igaunijā, un kopā ar Igaunijas studentiem, mārketinga speciālistiem un Instagram guru pārrunājusi faktorus kas to veicina. Tas viss, lai noskaidrotu, kāpēc Igaunijā ir pilns ar labiem zīmoliem. Esmu atklājusi vismaz sešus būtiskus iemeslus.

🐦 Pure igauņi ir aktīvāki.

Pirmais, kas katram ir skaidrs, ka instagrami igauņiem ir vairāk. Tātad, ja zīmolam ir jāpalielina sasniedzamība, jāiegulda nauda influenceros, un Igaunijā ir vairāk influenceru. Tas viss ir ļoti ivduāls, bet nedaudz atklājošs klasiskā baznīcā.

Saskaņā ar 2021. gada datiem vismazāk cilvēku Instagram platformā ir valstīs, kur cilvēku skaits ir vislielākais. Ja Latvija, Igaunija un Lietuva ir salīdzinoši nelielas valstis, tad ar Igaunijas interneta vērtībām no Igaunijas mutes visam jābūt skaidram.

Spontānāk ir būt Igaunim. Vidējais igauņu Instagram lietotājs ziņo, ka katru nedēļu publicē piecas līdz sešas ziņas. Vidējais lietotājs no Latvijas publicē tikai trīs līdz piecas ziņas nedēļā.

Un Igaunijā ziņu skaits ir ievērojami augstāks, turklāt ir neizmērams daudzums ziņu, kas parāda Mazā Igauņa ikdienu, sapņus un mērķus, kas sakrājas Latvijas pugiem. Tas ir ļoti labs rādītājs, jo, ja cilvēki nepārdodās saviem sekotājiem, tas nozīmē, ka viņiem ir pēc kā tiekties.

📉 Igaunijas iedzīvotāji pavada ilgāk Instagram

Šis pats apgalvojums izpaužas arī citos Instagram lietošanas paradumos. Igaunijas iedzīvotāji pavada vidēji vairāk laika Instagram platformā šīs desmit minūtes katru dienu nekā to dara latvieši.

Kopumā Igaunijā ir vairāk nekā 650 tūkstoši iedzīvotāju, kuri ik mēnesi apmeklē Instagram platformu. Tas ir ievērojami lielāks skaits nekā Latvijā, kur par tādiem nevar runāt. Tikai 43% no visiem iedzīvotājiem ikmēneša laikā vispār ir apmeklējuši Instagram.

Vieniem ir vairāk, citiem ir mazāk. Igaunija ir prestižāka, un tajā ir arī vairāk Instagram. Igaunijai ir vairāk sekojoši, ir vairāk ietekmētāju, un tas ir labvēlīgāk zīmoliem.

❓ Igaunija. Ko tu dari?

Latvijas ietekmētāji ir risinājuši šo problēmu, izstrādājot viltus Instagram Igaunijas kontus. Ieguldījums ir Izstrādājis igauņu uzņēmējs/kolēģis, kurš institucionalizējis šo krāpšanu. Tomēr ne visiem ir zināms, ka Igaunija ir tik skaista.

Igaunijas zīmolus piesaista ne tikai Latvijas ietekmētāji. Vairāki krievu Instagram zvaigznes ir ņēmuši vērā Igaunijas tirgus vērtību un dodas uz Igauniju, lai paliktu tur.

Izrādās, ka vairākas pazīstamas krievu slavenības (tādas kā Meladze un Tatu) ir pazīstamas ar lepniem igauņu viesu namiem un viesnīcām, kuros iecienījušie mākslinieki ir ne tikai palikuši, bet arī nodrošinājuši padomus.

Un tas viss tāpēc, ka igauņu viesu mājas un viesnīcas ir sapratušas, ka ir pienācis laiks iztīrīt galvas un palielināt vidējo rādītāju. Igaunijas tirgošanās uzvedība ir izveidojusi Igaunijas lētu viesnīcu zīmolu, kas piepildīts ar geimeriem un influenceriem no krievu puses.

🌊 Plūdmaiņas nāk un aiziet, bet peļņu zīmolu līderi krāso melnā krāsā

Kāpēc igauņu viesnīcās saimnieki ir tik naudīgi un skaļi? Iemesls tam ir tas, ka igauņu viesnīcās ir ieviesta stingra mārketinga plānošana un stratēģija, kas virzīta Instagram platformā. Tas viss tika saprasts ļoti ātri, un tādēļ igauņiem ir spekulācija, ka igauņu viesnīcās varētu būt ne tikai krievi.

Tāpēc Igaunijas viesnīcu zīmolus piesaista latvieši, krievi un citi kaimiņi. Igaunijas iepirkšanās tirgus ir milzīga izaugsmes iespēja, jo Instagram tiešais mārketings ir ieguvis daudzus jaunos sekotājus no dažādām valstīm.

💃 Latvijas influenceru pieeja Igaunijai

“Kāda mana draudzene no Igaunijas man stāstīja par Igaunijas tirgu. Viņa piesaistīja zīmolu un iecienīja sev viesnīcu Igaunijā. Man neiznāca”, saka kāda šobrīd izsistā latviešu influencere.

Saskaņā ar Igaunijas tirgus pārskatu, Igaunijā ir vairāk nekā 110 tūkstoši ietekmētāju, kas ik mēnesi piesaista vairāk nekā 350 tūkstošus zīmolu. Tas ir vairāk nekā Latvijā kopā. Jāatzīmē, ka no šiem ietekmētājiem 80% ir sievietes.

Sievietēm šajā tirgū ir vairāk priekšrocību, viņas ir pamanāmākas un uzrunājošākas. Tas ir ne tikai tirgus virziens Igaunijā. Tas ir vispārējs tirgus virziens visā pasaulē.

📢 80% no šiem 110 tūkstošiem Igaunijas influenceru patiesībā ir latvietes

Kā tas notiek? Tas ir vispārīgs mārketinga jēdziens, ka cilvēki tiek piesaistīti influencera atmosfērai lavīni. Tas ir saistīts ar to, ka influencers ir ne tikai viens, bet ir vesela armija influenceru.

Piemēram, ja kāds latvietis apmeklē kādu igauņu influenceru, un ja šis igauņu influencers nav tik izteiksmīgs, tad latvietis var ieraudzīt citas igauņu influencers un sākt sekot citām igauņu influencers.

Tas pats notiek arī ar zīmoliem. Ja kāds igauņu zīmols piesaista kādu latviešu influenceru, kas vēlas palikt igauņos, tad citi igauņu zīmoli attiecīgi piesaistīs arī citus latviešu influencerus. Tas ir ļoti viegli saprotams, un tas notiek ļoti daudz.

❕ Jāatzīst, ka Instagram ir atvieglojis influenceru piesaisti

Vēl jāsaka, ka Igaunijā ir daudz vieglāk piesaistīt ietekmētājus. Tā kā Igaunijā ir tik daudzi ietekmētāji, zīmoli to jūtas vieglāk un dabiski piesaistīt Igaunijas influencerus.

Tas ir atkarīgs no nišas un zīmola. Tiek uzskatīts, ka igauņu ietekmētāji atrod zīmolus ātrāk nekā latviešu ietekmētāji. Igaunijā ir daudz vieglāk atrast zīmolu, kas atbilst nišai.

Dažādās nišās ir dažādi rādītāji. Daudz kas ir atkarīgs no segmentēšanas un mērķtiecīgas auditorijas definēšanas. Tādējādi Igaunijas tirgus piedāvā daudz vairāk iespēju un zīmolus, kas var palīdzēt influenceram, kurš mēģina piesaistīt savā nišā.

Tāpēc Igaunija piesaista ne tikai latviešus, bet arī krievus.

🔥 Igaunija ir Latvija, tikai bez visas tās daudzās blēņas, kas saistītas ar Latviju.

Latvija saņem šproofing. Es arī pamanīju, kā tiek izveidoti Igaunijas konti, un tas viss ir saistīts ar to, ka ir arī daži Latvijas ietekmētāji, kas piesaista zīmolus.

Jāatzīst, ka ir daudz faktoru, kas saistīti ar Igaunijas tirgu. Vēl ir jāatceras, ka daži Latvijas ietekmētāji nav segvārdi. Daži viņu iepriekšējie segvārdi, kas šobrīd ir izdzēsti, ir vai nu norādīšanas vārdi, vai Igaunijas segvārdi.

Nekas neapmelo, ja tas ir patiesībā. Tas ir atzīstams. Igaunija ir skaista, un tur ir daudz labu igauņu ietekmētāju. Varbūt nākotnē tas varētu attiekties arī uz Latviju.

BaoLiba turpinās atjaunināt Igaunijas influenceru tirgus tendences. Lūdzu seko mums.