Instagram influenceri iz Latvijas, kas sadarbojas ar zīmoliem Somijā
Somija ir tuvākā un visbiežāk izvēlētais tirgus, kad Latvijas uzņēmumu zīmoliem ir vēlme attīstīt uzņēmējdarbību ārvalstīs. Taču kā ir ar Latvijas Instagram influenceriem? Vai arī viņi orientējas tieši uz Somiju, piedāvājot turējiem zīmoliem reklāmas pakalpojumus un sadarbojoties ar tiem?
Sāksim ar to, ka Instagram Lietotāju saturs ir visai tuvs Ziemeļvalstu iedzīvotājiem, un tas ne vienmēr ir saistīts ar gaumīgu estētiku. Ietekmētāji no Latvijas, kas piedāvā sadarbības iespējas Somijā, pārsvarā piedāvā saturu angļu valodā. Angļu valoda ir plaši izmantota izglītības un uzņēmējdarbības jomā, tādēļ nav nekas dīvains, ka Somijā cilvēki saprot angļu valodu.
Kā Instagram influenceri no Latvijas tieši sadarbojas ar Somijas uzņēmumiem?
✈️ Sadarbība pāri robežām
Instagram lietotāju radītais saturs netiek limitēts valsts robežās. Tas attiecas ne tikai uz influenceru saturu, bet arī pirktspējīgo klientu prasībām. Ja kāds zīmols no Somijas vēlas investēt Latvijas influenceru pakalpojumos, tad tas var to darīt pavisam bez problēmām.
Jāatgādina, ka Somija ir ne tikai tuvākā kaimiņvalsts, bet arī pirmā no Ziemeļvalstīm, kas iestājās Eiropas Savienībā. Somijas iedzīvotāji ir pieraduši redzēt netradicionālus uzņēmējdarbības modeļus, kas ļauj investēt pavisam viegli un ērti, proti, attālināti, pie tam, arī atrodoties citās valstīs.
Saskaņā ar jaunākajiem datiem 2025. gadā, Somija būs 5. investīciju tirgus Ziemeļvalstīs pēc Latvijas zīmoliem.
🚑 Somijas tirgus piesaiste
Somijas tirgus piesaiste, kā Latvijas zīmola involvētība tajā ir atkarīga no attiecīga kompānijas zīmola raksturlielumiem. Ja tā tirgo pasaules labākos produktus, tad Somijas tirgus piesaiste ir ļoti augsta. Tas pats ir sakāms arī par influenceru aktivitātēm. Ja, piemēram, influenceri reklamē ārzemju zīmolus, tad Somijas tirgus piesaiste šiem influenceriem atvērs pavisam jaunas durvis.
Precīzāk sakot, jo vairāk Latvijas influenceru reklamēs ārzemju zīmolus, jo lielāka būs Somijas tirgus piesaiste Latvijā veidotiem Instagram profiliem.
🪴 Kādus zīmolus Latvijā reklamē Somijas tirgus?
Somijas tirgus piesaiste ir ievērojama, jo vairāk nekā 90% somu iedzīvotāju aktīvi izmanto sociālos tīklus un 60% pērk tos vietējos uzņēmumos. Šie rādītāji šobrīd ir faktiskā Zemākā līmeņa tirgus vidējie rādītāji.
Ja pirmajā augošo tirgu sadaļā ir runa par esošo zīmolu pieejamību vietējam tirgum, tad otrajā sadaļā ir runa par jauno zīmolu attiecību uzsākšanu. Proti, 25% no visiem jauniem zīmoliem, kas izmanto Latvijas influencerus, ir no Somijas.
Līdz ar to 2025. gadā Somijas zīmolu skaits, kas sadarbojas ar Latvijas Instagram influenceriem pieaugs par 1000%, elpu aizraujošs skaitlis, bet jāatceras, ka šie ir tikai skaitļi, un tie nereti ir pamatoti nevis uz reāliem datiem, bet gan uz vēlmēm, jeb prognozēm.
📞 Kā Latvijas Instagram influenceri piesaista Somijas tirgu?
Populārākā un tajā pašā laikā arī efektīvākā metode, kā Latvijas Instagram influenceri piesaista Somijas tirgu, ir tieši radītā satura izmantošana angļu valodā. Visbiežāk influenceru radītais saturs pilnībā kalpo kā atsauce par sevi pašu.
Ja Latvijas influencers ir veicis vairākus sadarbības projektus ar zīmoliem no Somijas, tad tas izprot, ka interakcijai ir jādod iespēja, un šī iespēja ir arī jāiekaro. Tas tiek darīts gan ar radītā satura palīdzību, gan ar mārketinga pieejām, kas atvērs jaunas durvis un iespējas.
Kādas ir populārākas pieejas?
🥏 Jauni influenceru tirgi
Jaunie influenceru tirgi ir devušies tālāk par ietekmētāju radīto saturu un attiecīgo sekotāju skaitu. Ja kādreiz bija ukraiņi, kas steidzās uz Latvijas influenceru tirgu, tad, jā atzīst, ka šobrīd šī tendence ir pavisam izzudusi.
Savukārt 2025. gadā, var gaidīt, ka pieaugs ne tikai Latvijas influenceru skaits, kas veidos saturu angļu valodā, bet arī jauno influenceru tirgus attiecībā uz Somiju.
Jāpiemin, ka jaunā tirgus pieeja ir saistīta ar atšķirīgu, netradicionālu pieeju mārketingā, kas arvien izrādās efektīvāka. Jaunie influenceri runā par citiem tematiem, dažkārt tie ir pat ļoti nišēti. Bieži vien viņi ieņem jaunu pozīciju pat tajās nišās, kurās jau ir labi zināmi, pierādīti un profesionāli zīmoli.
💼 Somijas uzņēmēji meklē Latvijas Instagram influencerus
Ir pierādījies, ka Somijā bāzētie zīmoli ne tikai veido sadarbību, bet arī aktīvi meklē Instagram influencerus no Latvijas. Patiesībā, jāatzīst, ka šobrīd situācija ir tāda, ka tieši Somijas uzņēmēji aktīvi izsaka priekšlikumus Latvijas influenceru tirgū.
Zināmi arī vairāki gadījumi, kad Somijas uzņēmēji ir vērstuši pieprasījumu attiecībā uz sadarbību tieši tādējādi, ka konkrēti Latvijas instagram profili ir pievērsuši šo uzņēmēju uzmanību.
Ja Somijas zīmolu meklējumi, tieši Latvijas influenceros, devuši labus augļus 2025. gadā tas jau būs uzkrājis tādu jaudu, ka radīs pavisam jaunas iepriekš nebijušas iespējas, un pieprasījumu attiecībā uz influenceru tirgu.
Cauru gadu, Somijas zīmolu interese, kas orientējas uz Latvijas influenceru radīto saturu, palielinās par 30%.
🗄️ Kas ir Influenceru un zīmolu aģentūras?
Influenceru un zīmolu aģentūras ir jauns un netradicionāls savienojums, kas piedāvā influenceru mārketinga pakalpojumu sniegšanu, aktīvi sadarbojoties gan ar zīmoliem, gan influenceriem. Jāsaka, ka influenceru un zīmolu aģentūras ir visai jauna pieeja, un šobrīd tas ir kļuvis par tirgus standartu.
Šis tirgus standarts ir uzbūvēts uz esošajiem influenceru mārketinga servisiem, kas galvenokārt darbojas atšķirīgi, proti, ir vērstas tikai uz influenceru pusi vai tikai uz zīmolu pusi. Taču influenceru un zīmolu aģentūras izskaidro gan zīmolu vērtību, gan influenceru nepieciešamību, kas palīdz abām pusēm saprast, kāpēc viņiem ir jāsadarbojas.
🚪 Somijā bāzētas influenceru un zīmolu aģentūras
Somijā ir visai daudz influenceru un zīmolu aģentūru, kas piedāvā pakalpojumus abām pusēm, proti, gan influenceriem, gan zīmoliem. Dažas no šīm aģentūrām darbojas arī Latvijā, taču zīmolu aģentūras, kas specializējas marketingā tieši uz Somiju, pagaidām ir pavisam jaunas.
Lai gan Somijā bāzētas influenceru un zīmolu aģentūras var atteikties no to pakalpojumu sniegšanas Latvijā, tās var piesaistīt Latvijā esošos influencerus, tādējādi sniedzot iespējas arī Latvijas influenceru tirgū.
Somijā bāzētas influenceru un zīmolu aģentūras pamatā ir uzbūvētas uz esošajām influenceru un zīmolu aģentūrām, kas nedarbojas visās Ziemeļvalstīs. Taču ir vairākas influenceru un zīmolu aģentūras, kuru uzmanība ir tieši vērsta uz visām trijām Baltijas valstīm, dāņiem, zviedriem un norvēģiem.
Izpētījusi populārākās influenceru un zīmolu aģentūras, kas darbojas Somijā, varu piedāvāt iepazīties ar labākajiem nosacījumiem un piedāvājumiem:
- Veo Influencers.
- Brilliant Minds Agency.
- Reflex Agency.
- NORDIC INFLUENCERS.
Dažas aģentūras piedāvā influenceru mārketinga sadarbības projektu izstrādi un administrēšanu, kas var būt gan individuālas, gan grupu, jeb kolektīvas. Grupa ir influenceru sastāvs, kas strādā kopā pie viena projekta. Aģentūras piedāvā šo grupu, jeb komandu, kas izstrādā influenceru mārketinga kampaņu kopā.
Lielākais ieguvums šādos projektos ir tas, ka influenceru radītā satura saturs tiks izveidots astoņās vai vairāk dažādās nišās. Šāda pieeja pilnībā nodrošina, ka katras nišas patērētāji varēs iegūt viņiem tīkamu saturu.
📖 Kādas ir Somijā esošās influenceru un zīmolu aģentūras atšķirības?
Somijā bāzētās influenceru un zīmolu aģentūras atšķiras ar pieejamajām nišām, jo katra aģentūra ir specializējusies atšķirīgās jomās, kas gatavo influenceru radītā satura nozares. Dažas aģentūras strādā visās nišās, taču ir arī tādas, kas piedāvā tikai konkrētas jomas.
Somijā bāzētās influenceru un zīmolu aģentūrās ir izstrādātas vairākas absolūti pieprasītas, populāras nišas, kas bijušas niecīgi pārstāvētas iepriekš, t.i., parastajās influenceru aģentūrās. Šīs nišas ir:
- Fasion
- Food
- Sport
- Travel
- Gaming
- Hobby
- Family
Dažādu influenceru un zīmolu aģentūru piedāvājumus var aplūkot katras aģentūras mājas lapā, kur pieejama visa detalizētā informācija par pieejamajiem pakalpojumiem un to izcenojumiem.
⚒️ Sadarbības platformas
Līdzīgi kā influenceru un zīmolu aģentūras, sadarbošanās platformas ir visai jauns tirgus standarts, kas ir pieprasīts un atzīts visā pasaulē. Taču, jāatzīmē, ka sadarbības platformas ir pavisam savādākas, tām nav nekādas saiknes ar iepriekš pieminētajām influenceru un zīmolu aģentūrām. Proti, sadarbības platformas vairāk ir vērstas uz influenceru un zīmolu pusi, bez jebkādas starpniecības, toties tajā pašā laikā piedāvā otas puses administrēšanu.
🪂 Somijā bāzētas sadarbības platformas
Somijā bāzētas sadarbības platformas arī ir visai daudz, un daudzas no tām ir izpelnījušās jau nosaukumu visā pasaulē. Šajā tirgus jomā ir radusies ļoti liela konkurence, un katra sadarbības platforma piedāvā atšķirīgus pakalpojumus. Piemēram, dažas sadarbības platformas piedāvā influenceru mārketinga kampaņu izstrādi un administrāciju, citas piedāvā tikai piekļuvi influenceru sarakstiem, un atkal citas piedāvā iespēju influenceriem tikt redzētiem attiecīgajos sarakstos.
Piemēram, SWEETPICK ir viena no Somijā bāzētām sadarbības platformām, kas piedāvā gan influenceru puses administrēšanu, gan arī zīmolu pusi. SWEETPICK ir platforma, kur zīmoli var pilnībā administrēt influenceru mārketinga kampaņas. Šīs iespējas sniedz visai labus un taustāmus rezultātus abām pusēm.
🌱 Kādas ir Somijā esošās sadarbības platformas atšķirības?
Sadarbības platformām, kas ir bāzētas Somijā, ir visai precīzs piedāvājumu klāsts. Pieprasītākās Somijā bāzētās sadarbības platformas, kas piedāvā vairākus ieguvumus ir:
- SWEETPICK
- Mediabirds
- Inyro.
Sadarbības platformas ir pavisam vienkāršas un ērti lietojamas. Ikviens zīmols var reģistrēties, izveidot savu profilu, kas tiek piemērots platformai, un sākt meklēt influencerus. Tikai dažu minūšu laikā zīmoli var pilnībā izpētīt visus influencerus, kas ir reģistrējušies platformā. Visas iespējamās nišas ir pieejamas, un katras nišas influenceri ir sakārtoti atbilstoši noteiktajiem rādītājiem.
Zīmoliem ir iespēja izveidot influenceru mārketinga kampaņas, kas ir visai vieglas un ātras. Konkrētiem influenceriem tiek izsūtīti aicinājumi uz konkrētu sadarbību, un influenceru saskaņā ar pieejamību var pieņemt vai noraidīt sadarbību.
🪄 Parastās influenceru aģentūras pakalpojumi
Kā jau pieminēju iepriekš, parastās influenceru aģentūras pakalpojumi galvenokārt tiek vērsti uz vienu pusi, proti, vai nu uz influenceru pusi, vai arī uz zīmolu pusi. Tās ir izstrādājušas vairākus popularitātes rādītājus, kas palīdz noteikt influenceru darba vērtību.
Labs piemērs ir tāds, ka tas ir atkarīgs no influenceru sekotāju skaita. Mūsdienās tas vairs nav jāņem vērā, jo ir zināms, ka ir influenceru profili, kuriem ir tūkstošiem sekotāju, taču šis sekotājs ir neaktīvs un nereti arī viltots. Ja ir influenceris, kuram ir maz sekotāju, taču viņi ir aktīvi, ir cilvēki, kuri katru dienu ir iesaistīti interakcijā, tad šāds influencers ir daudz vērtīgāks zīmolam.
🧗♂️ Somijā bāzētās influenceru aģentūras, kas darbojas arī Latvijā.
Dažas influenceru aģentūras, kas ir bāzētas Somijā, jau ir ieguvušas labu pārklājumu visās Baltijas valstīs. Un, kā jau minēju iepriekš, dažas aģentūras specializējas tieši Baltijā, piedāvājot lieliskus pakalpojumus visiem tirgus dalībniekiem. Jāsaka, ka Somijā bāzētās influenceru aģentūras, kas darbojas arī Latvijā ir:
- RMS
- NORDIC INFLUENCERS.
- Brilliant Minds Agency.
Visas Somijā bāzētās influenceru aģentūras, kas darbojas arī Latvijā piedāvā uzlabotus un modernus influenceru mārketinga pakalpojumus. Priekšrocība ir tā, ka šīs aģentūras ne tikai izstrādā influenceru mārketinga kampaņas, bet arī veic to administrēšanu. Tas sniedz labu ietaupījumu, jo abām pusēm nav jādodjas tur un atpakaļ, lai noskaidrotu vai ir vai nav kādas izmaiņas attiecīgajā kampaņā.
💵 Somijā bāzētās influenceru aģentūras izcenojumi
Sākotnēji jāatzīmē, ka Somijā bāzēto influenceru aģentūru izcenojumi atšķiras. Ar katra pakalpojuma izcenojumiem varat iepazīties katras aģentūras mājas lapā. Dažas aģentūras piedāvā iepriekšēju izmēģināšanu, lai spētu novērtēt, vai attiecīgā aģentūra atbilst jūsu vēlmēm un prasībām.
Taču jāpiebilst, ka parastajām influenceru aģentūrām ir viens visai niecīgs trūkums, kas neļauj tām pilnvērtīgi uzsākt un administrēt influenceru mārketinga sadarbības projektus.
Proti, influenceru aģentūru piedāvātie rādītāji ir pamats, taču tie neattiecas uz katru attiecīgo influenceru. Tas nozīmē, ka, piemēram, ir aģentūra, kas piedāvā influencerus, kas nodarbina TikTok vai Youtube, bet nē, tā atkal nav katra attiecīgā profila aģentūra, kas pārstāv tikai konkrēto platformu.
📅 2025 gadā
2025.gadā Somijā bāzēto influenceru aģentūru skaits, kas piedāvā pakalpojumus Latvijā pieaugs par 250%. 2025 gadā, Somijas tirgus piesaiste latvijas influenceru tirgū pieaugs par 1000%. 2025 gadā Somijā bāzētu influenceru un zīmolu aģentūras piedāvās uzlabotus influenceru mārketinga pakalpojumus visām trim Baltijas valstīm.
Visas šīs tendences liecina, ka influenceru mārketings ir ļoti efektīvs un veiksmīgs mārketinga veids Somijas tirgū, un ka, šī metode turpinās pieaugt 2024. un 2025. gadā.