👋 Laipni lūdzam BaoLiba

💥 Savienojam zīmolus ar satura veidotājiem 50+ valstīs — Facebook, TikTok, Instagram, YouTube un citos kanālos!

🚀 Pievienojies tagad | ✉️ Epasts: info@baoliba.com

Kā Latvijas Instagram ietekmētāji atrast zīmola darījumus Vācijā

Daudzas Latvijas Instagram ietekmētājas ir ieguvušas prestižas vienošanās ar zīmoliem Vācijā. Šeit ir padomi, kā arī albumi, kuros redzamas iecienītākās ietekmētājas, kas popularizē zīmolus Vācijā.

❗ Ir grūti iegūt simtiem tūkstošu sekotāju Instagram

Ne katra Latvijas influencere var lepoties ar simtiem tūkstošu sekotāju Instagram. Lai gan daudzas ir tikušas pie iecienītiem zīmoliem, kas popularizēti Instagram, daudzas Latvijas zīmolu vispār nesazaļo ar Instagram.

Saskaņā ar 2023. gada datiem Latvija, ir 135,6 tūkstoši lietotāju Instagram, kas ir 5,5% iedzīvotāju. Pat ja katra Latvijas iedzīvotāja ieteiktu katru otru, tie būtu tikai 2, 8% sekotāju. Ko darīt, ja ietekmētāja Instagram profilā ir tikai daži tūkstoši sekotāju?

Sekotāju skaits Instagram profilā ietekmētājiem ir svarīgs, taču ar dažu simtu sekotāju ir iespējams saņemt piedāvājumus par zīmoliem. Izmantojot tādas platformas kā Candid, kas apvieno ietekmētājus un zīmolus, ietekmētāji var sazināties un atbildēt uz zīmolu pieprasījumiem.

Šajās platformās līdzīgi kā Sludinājumi Ziemassvētku dāvanām var atrast piedāvājumus par zīmolu popularizēšanu. Piedāvājumi var būt tādi, ka tiek nosūtīts produkts, ko jāievieto stāstā vai, ja ietekmētājs ir ieinteresēts, tad jāievieto foto ar parakstu un jāizsūta pa pastu, vai arī jāapmaksā fiksēta cena par populāru pakalpojumu un jāparaksta līgums.

🌏 Ir nepieciešams angļu valodas līmenis

Lai gan Vācijas uzņēmumi meklē ietekmētājus ne tikai Vācijā, viņi mājaslapās, kur viņi meklē ietekmētājus, publicē savus nosacījumus, kas angļu valodā ir pieejami retāk.

Dažiem uzņēmumiem, kas vēlas popularizēt savus produktus Vācijā, vajadzīgs, lai ietekmētājs spētu rakstīt vai runāt vāciskā valodā, tomēr tas neattiecas uz visiem uzņēmumiem. Daudzi ietekmētāji apgalvo, ka valstiskums tiem ir bijusi tikai un vienīgi priekšrocība, jo uzņēmumam ir pavisam citi instrumenti, kā saprast, kad produkts ir bijis veiksmīgi popularizēts.

Kad ietekmētāju skaits ir liels, uzņēmumiem jābūt izvēlīgiem, jo nav iespējams pārstāvēt katra prestiža uzņēmuma zīmolu tikai tādēļ, ka ietekmētājam ir simtiem tūkstošu sekotāju. Dažos gadījumos uzņēmumam jāizvēlas nevis ietekmētājs, bet jāizvēlas ietekmētājs ar noteiktiem kritērijiem.

🤳 Instagram ir galvenā platforma

Saskaņā ar 2023. gada martā veikto aptauju Instagram ir pasaulē galvenā platforma, kad runa ir par ietekmētājiem. Var atzīmēt, ka Latvija ir viena no tām valstīm, kuras ir topā. 62% ietekmētāju saņem visus pieprasījumus par sadarbošanos Instagram.

Lai gan ir vairākas citas platformas, kas ir populāras ietekmētājiem, piemēram Youtube, TikTok, Facebook, Twitter, Instagram ir galvenā. Tas ir saistīts ar to, ka uzņēmumiem ir pieejami daudzi analīzes rīki, lai saprastu, vai produkts ir veiksmīgi popularizēts.

Uzņēmumiem ir iespēja analizēt datus, piemēram, stāsta vai ziņas skatījumus, vai produkta saite ir nospiesta, ja jā, tad cik reizes, kā arī datus par sekotāju interesi, kas ir pieejami un analīzējami bez maksas, kas ir liels ieguvums uzņēmumiem.

Četrus iepriekšminētos datus var analizēt ikviens, taču iespējams piekļūt vēl daudziem citiem datiem, piemēram, sekotāju dzimumam, izvēlēm, interesēm, arī tam, kādi ir citu ietekmētāju sekotāji, kas ir tas pats, kas citu uzņēmumu klienti.

Šie dati, kas ir pieejami maksas pakalpojumos, ir ļoti noderīgi, ja uzņēmumiem ir svarīgi nevis vienkārši popularizēt savu produktu, bet saprast, kāda ir sekotāju interese un kāds ir ietekmētāja potenciālais mērķis.

🤝 Meklējiet bez starpnieka, izveidojiet tiešos sakarus ar uzņēmumiem

Ne katra platforma, kas savieno ietekmētājus un zīmolus, ir bezmaksas. Dažas no tām pieprasa dalības maksu. Dažos gadījumos uzņēmumiem, kas meklē ietekmētājus, ir jāapmaksā maksa, lai varētu piekļūt visiem pieprasījumiem par sadarbību.

Ietekmētāji, kas vēl nav guvuši popularitāti un ietekmi, var pieteikties uz piekcīgiem ieteikumiem, taču daudzi apgalvo, ka tas ir nepieņemami. Uzņēmums vienkārši var vērsties pie ietekmētāja, kā arī ieteikt viņam, kāpēc ieteikums būtu ieteikums.

Daudzi Latvijas zīmoli ir atzīmējuši, ka piedāvājumus par sadarbību saņem arī no ārvalstīm. Astoņas no desmit reizes tos ir nosūtījuši ārvalstu ietekmētāji, kas vēlas popularizēt zīmolus Latvijā.

Uzņēmuma Sanita piedāvājumi nākuši no ietekmētājiem no Amerikas Savienotajām Valstīm, kas patīkabi izbrīnījis uzņēmuma īpašnieci Sanit nelielā privātajā sarunā.

Tādēļ arī Latvijas ietekmētājiem ir jābūt aktīviem savās Instagram saskarnēs, lai saņemtu zīmolu piedāvājumus. Ja ietekmētājs ir uzņēmējis un redz, ka citi ietekmētāji reklamē ārvalstu zīmolus, var ņemt vērā to, ka nevisi no šiem zīmoliem ir starptautiski pazīstami.

✒️ Rakstiet zīmolu pārstāvjiem

Daži Latvijas influenceri jau ir ieguvuši prestižus zīmolus, kas neatpaliek no tādiem, ko pārstāv Madara Cosmetics. Šī zīmola bipolārie produkti ir atzīti visā pasaulē, un arī viņu pārstāvji ir atklājuši, ka Latvijā ir talantīgu ietekmētāju, ko var atzīmēt, ka ietekmētāju skaits pieaug.

Taču tas nenozīmē, ka nevar iegūt vēl citus zīmolus. Pasaulē ir daudz prestiža zīmolu, tādēļ, ja ietekmētājs ir ieinteresēts pastiprināt atsauces, tad šajās platformās ieteicams vispirms meklēt zīmola nosaukumu. Ja tas ir pieejams, tad tas ir visai labs rādītājs tam, lai reģistrētos platformā.

Kad ietekmētājs ir reģistrējies platformā, viņam ir svarīgi pamanīt, kad pieprasījumi tiek sūtīti no precīzāka piegādātāja, nevis no starpnieka. Zīmolu piegādātājiem ir augsta reputācija, viņiem ir sava mājaslapa, tādēļ ja pieprasījums tiek saņemts no e-pasta, kurā ir norādīts, ka tas ir no platformas, tad tas var būt jauks rādītājs par to, ka tas ir starpnieks.

Dažkārt, kad ietekmētājs ir saņēmis pieprasījumu no platformas, to var uzskatīt par zīmola piegādātāja pieprasījumu. Tādēļ ieteicams rūpīgi izstudēt platformas noteikumus, kā arī pārbaudīt, vai ir pieejams zīmola piegādātāja e-pasts, kas bieži vien ir tāds, ka tas satur zīmola nosaukumu.

🍀 Instagram zīmola pārstāvji var piedāvāt arī naudas pamatus

Ja ietekmētājs ir ieinteresēts pieprasīt zīmola piedāvājumu, viņam ir jāseko dažiem ieteikumiem. Sākumā piedāvājuma pieprasījums ir jāveido angļu valodā, jānorāda, ka tas ir izdarīts, jo zīmola pēdējie pieprasījumi ir {pēdējais laiks} nedēļas laikā.

Laika posms var būt pagarināts, taču kādēļ ieteicams rakstīt uzreiz un negaidīt, kad pēdējie pieprasījumi esot pirms vairākiem mēnešiem, ir saistīts ar to, ka tas var ietekmēt ietekmētāja saikni ar uzņēmumu.

Ieteicams arī norādīt, ka ietekmētājam ir profesionāla fotogrāfa pakalpojumi, kas ir liels ieguvums zīmolu pārstāvjiem, jo tas ir papildus dārgums, ko zīmols var saņemt bez maksas.

Lai varētu izmantot zīmola piegādātāja sniegtos pakalpojumus, vēlams noformēt piedāvājamās produkcijas sarakstu. Sarakstā iekļauj arī savus datus, lai varētu saņemt pieprasījumu.

💡 Izmantojiet ne tikai Instagram, bet arī citus sociālos tīklus

Lai gan Instagram ir galvenā ietekmētāju platforma, ikviens ietekmētājs var izmantot arī citas platformas. Daudzos gadījumos, izmantojot tikai Instagram, var būt niša, kas ir ietekmētāja specializācija.

Ja nedaudz palūkojamies uz pašu Instagram, tad tur ir daudz ietekmētāju, kas ir sapratuši, ka ir iespēja, ka piedāvājums no zīmola nāks no citas platformas, kas ir arī zīmola piegādātāja platforma.

Ja izpētām citus sociālos tīklus, tad redzam, ka tur ir tukšums, kas ir saistīts ar to, ka daudzi uzskata, ka ietekmētāja profils sociālajos tīklos ir jābūt visiem tādiem pašiem, taču tā tas nav. Daudzi vārdi un jēdzieni ir aizstājami, tādēļ iespēju ir daudz, ja ietekmētājs ir izdomājis, kāda ir viņa niša starptautiskā mērogā.

📑 Zīmola vārda izmantošana

Ietekmētāji ir to pelnījuši izteikties kā brīviem virsniekiem, kas dzīvo un strādā, lai iemūžinātu ķermeņa un prāta pieredzes. Tas ir neaptverami atzīmēt, ka tie, kuriem Iekšlietu ministrija, VUGD un Būvniecības valsts kontroles birojs nav devuši atļauju, šausmīgi seko likumīgajiem un iemanto dauziem sekotāju uzticību.

Ietekmētāji, kuri popularizē zīmolus, ir pelnījuši patiesus biļetes vārdus, kas ievērojami atšķiras no dīvainām, neloģiskām marķēšanām uz parastiem, legāliem, brīvi izvēlētiem un brīvi dotiem labumiem.

Tādēļ, ja ietekmētāja mērķis ir popularizēt uzņēmumu, tad ieteicams izmantot tā nosaukumu un arī saiti uz zīmolu. Ja tas ir prasīts platformā, tad tam ieteicams sekot, taču ja tas nav prasīts, to var pievienot citā tekstā izcentrti.

Dažkārt var rasties jautājums, kāpēc ietekmētājs izmanto zīmolu vārdu un saiti uz to. Ieteicams konsultēties ar citiem ietekmētājiem, taču, ja tie ir ārvalstu ietekmētāji, tad tas var novest pie sliktas reputācijas.

Ieteicams uzrādīt zīmola vārdu, ja tas ir prasīts, piemēram, tas var attiekties uz citiem maziem vārdiem, kas ir zīmola vārds, taču tie ir nevietā, kad runa ir par ietekmētāja stāstu.