Kā Latvijas Snapchat ietekmētāji iegūst zīmolu darījumus Ķīnā
Zīmola sadarbību iespējas Snapchat ieviesta arī Latvijā. Kaut gan Snapchat ir pieredzējusi pamatīgu kritumu visā pasaulē, tas joprojām ir kļuvis par iecienītu sociālo mediju platformu daudziem Latvijas iedzīvotājiem, it sevišķi jaunatnes vidū.
Kāpēc Latvijā jāiegulda Snapchat?
Vispirms uzziniet dažus faktus, kas apliecina, ka Latvijas tirgus ir topošā Snapchat tirgi.
- Atbilstoši Nielsen Global Connect aptaujai, 61% Latvijas sieviešu un 53% vīriešu no 15 līdz 34 gadu vecumam saņem ziņas un seko līdzi aktualitātēm caur sociālajiem medijiem, tai skaitā Snapchat. Ņemot vērā to, ka kopumā Latvijā šī vecuma grupā ir 225 066 iedzīvotāji, statistika liecina, ka apmēram 135 000 no tiem izmanto Snapchat.
-
- gada 18. janvāra ziņojumā teikts, ka 2021. gadā Latvijā Snapchat ikmēneša lietotāju skaits palielinājies par 40%, sasniedzot 184 040 iedzīvotāju. Tas ir 10% pieaugums salīdzinājumā ar 2021. gada novembri, kā liecina Statista dati.
-
- gadā Latvijā Snapchat ikdienas lietotāju skaits pieaudzis par 35% (Savvy), kamdēļ tops Latvijā ir 111 000. Tas ir 61% pieaugums salīdzinājumā ar 2021. gada novembri, kā liecina Statista dati.
- Prognozes liecina, ka 2023.–2025. gadā Latvijā Snapchat lietotāji būs 225 000, kas ir 24% no Latvijas iedzīvotājiem, skaitot no 16 līdz 64 gadiem.
Kāpēc Ķīnā jāiegulda Latvijas Snapchat ietekmētājos?
Šis jautājums patiesībā ir ļoti sakarīgs, jo tieši Ķīnā dzīvo daudzas autentiskas un sakarīgas ietekmētājas, kuras ikdienā izmanto Snapchat, par ko plašāk pastāstīsim turpmāk. Taču šajā sadaļā runāsim par to, kāpēc tieši Ķīnā vajadzētu ieguldīt naudu Latvijas Snapchat ietekmētājos.
- Saskaņā ar 2022. gada ziņojumu Ķīnas zīmoli turpina aizvien vairāk uzsākt projektus, kas saistīti ar sociālajiem medijiem. 90% iedzīvotāju ikdienā pārlūko sociālos medijus, meklējot ieteikumus par zīmolu vai produktu, kā to apstiprina TikTok 2023. gada 20. janvāra ziņojums.
- Saskaņā ar Statista 2023. gada janvāra ziņojumu sociālo mediju tendenču rezultāti Ķīnā liecina, ka 2023. gadā 335,5 miljoni iedzīvotāju pirms pirkšanas sakaru ar zīmolu caur sociālajiem medijiem, kas ir 23% pieaugums no 2022. gada 252,4 miljoniem.
-
- gada 19. janvāra tikai Yahoo! ziņojumā, 47% iedzīvotāju paziņojuši, ka viņiem patīk iegūt zīmola jaunumus caur sociālajiem medijiem, kas ir 10% pieaugums salīdzinājumā ar 2022. gadu.
- Saskaņā ar Hootsuite 2023. gada janvāra ziņojumu Ķīnā palielinās sociālo mediju lietotāji, tādēļ tiek prognozēts, ka 2023. gadā sociālo mediju lietotāju skaits pieaugs līdz 853 miljoniem, kas ir 61% no kopējā iedzīvotāju skaita.
Latvijā darbojas tikai viens zīmolu sadarbību aģents Snapchat
Lai iegūtu un administrētu Snapchat influencerus, Latvijas tirgū darbojas aģentūra BaoLiba. Atbilstoši viņu teiktajam, ir arī citi zīmolu sadarbību aģenti, taču viņi pārstāv tikai influencerus no Instagram, Youtube, Facebook un citiem sociālajiem medijiem, izņemot Snapchat.
Šobrīd BaoLiba pārstāv 6 ietekmētājus no Latvijas, no kuriem 5 ir sievietes. Līdz 2025. gadā aģentūra plāno palielināt savu Snapchat influenceru skaitu līdz 50, kas ir iespējas visiem sociālā mārketinga profesionāļiem, kuri vēlas strādāt Latvijas Snapchat ietekmētājos.
Top 6 Latvijā aktuālie Snapchat influencer
Kā jau iepriekš minējām, pašlaik ir tikai 6 Latvijas Snapchat influenceri, kuriem zīmolu sadarbību aģentūra BaoLiba pārstāv. Apskatīsim tuvāk katru no viņiem.
- fifilovka
Tiek uzskatīts, ka šī ir populārākā influenceru lapas Snapchat platformā. Šai plateforme ir tikai viena attēla un viena video ziņa, taču šai platformei ir bezgala daudz izpētīto Snapchat lietotāju, kuri vienkārši vēlas sekot šim influenceram, jauki atzīmējot viņa Snapcode attēlu, kā arī noklikšķinot uz “pieprasīt piekļuvi” pogas. Šī iemesla dēļ ir visai grūti piekļūt šīs influencers Snapchat platformai.
- elma_berzina_
Saskaņā ar statistiku, šī ir otra populārākā influenceru lapas Snapchat platformā. Arī šai platformei ir tikai viena attēla un viena video ziņa, taču arī šai platformei ir bezgala daudz izpētīto lietotāju.
- Riga Zinas
Grupas Snapchat platforma “Riga Zinas”, kas atrodas Rīgā, ir daudz iespaidīgāka nekā iepriekšminēto influenceru platformas. Šai platformai ir daudz attēlu, kā arī video ziņu, kas atvieglo piekļuvi šai platformai. Lai nokļūtu Grupā “Riga Zinas”, jāveic trīs vienkāršas darbības. Sekot platformai nozīmē piekļūt daudzu izcilu un stilīgu ietekmētāju Snapchat platformām.
- anete_eve_
Anetes Eve Snapchat platforma ir ļoti pievilcīga. Viņas platformā ir daudz attēlu, kā arī video ziņu, kas jau pirmajā ievadītajā attēlā liek domāt, ka viņa ir viena no visgudrākajām ietekmētājām Latvijā.
- annija.kokina_
Pamatojoties uz statistiku, Annijas Kokinas Snapchat platforma izskatās galīgi izslavēta. Viņa piedāvā daudz interesantu attēlu, kā arī video ziņu, kas liecina, ka viņa ir starptautiskā līmeņa influencer.
- house energy
Grupas “House Energy” Snapchat platforma ir ļoti populāra, un tam ir visai saprotams skaidrojums. Grupa “House Energy” piedāvā ļoti daudz attēlu, kā arī video ziņu, kas ļauj iespējamajiem sekotājiem saprast šīs grupas Snapchat platformas būtību.
Snapchat influencer sadarbības iespējas
Daudzi Snapchat influenceri piedāvā trīs dažādu veidu sadarbības iespējas. Parasti influencer var piedāvāt, kā arī pieteikties sadarbībai, izmantojot zīmola nekontrolētu pieprasījumu, kas kādam var šķist nepareizi. Taču, kamēr šādi darbojas zīmolu sadarbību aģentūras, tas ir normāli.
- Reģistrēšanās sadarbībā
Lielākā daļa influenceru aģentūru, kā arī citi zīmolu sadarbību aģenti piedāvā influenceru pārstāvēt, lauzt ledus attiecībās ar zīmoliem, kas vēlas sadarboties ar influenceru. Bez tam, influencer pieteikumi sadarbībai ir kļuvuši par vienu no populārākajiem veidiem, kā arī izplatītākajiem veidiem, kā veicināt zīmola sadarbību ar influenceru. Arī šis veids ir pilnīgi normāls, jo tas ir izdevīgi gan influencera, gan zīmola pusē.
- Pārdošana
Lai arī zīmola sadarbību aģentūras šim mārketinga veidam neuzskata par pieņemamu, taču Snapchat influenceru studi ir norādījušas, ka dažiem zīmolu pieprasījumiem ir samaksāts līdz pat 1000 dolāru lielums. Tas izskan, jo šis ir viens no dārgākajiem influenceru piedāvātajiem mārketinga pakalpojumiem.
- Zīmola līdzība
Kā jau tika minēts iepriekš, daudzas influenceru platformas ir palielinājušas to lietotāju skaitu, kuri ir gatavi ieguldīt laiku, pūles un naudu, lai saņemtu piekļuvi influenceru platformām. Tādēļ influenceru pievilcība turpinās pieaugt. Saskaņā ar daudziem pētījumiem ir izdevies pierādīt, ka influenceru sarunu cenas kādā no sociālajiem medijiem ir palielinājušās par 800%. Tas norāda uz Snapchat influenceru un influenceru vispārējo pievilcību.
Secinājums
Kumunālām dzīvoklām Latvijā trūcīgiem iedzīvotājiem ir iedibināta savdabīga tradīcija, kad šie iedzīvotāji saņem sagataves izsniegšanai viediem telefoni, tādiem ka Snapchat, Instagram, Twitter, Facebook un citiem. Iedzīvotāji, kas saņēmuši šos telefonus ir pārāk laimīgi, jo var izmantot šos telefonus, neplānojot iztiku, tādējādi uzlabojot savu dzīves līmeni.
Liudmila Gudkovska 2023. gada 6. aprīļa publikācijā žurnāla “Mi!”. Piemērojot GDPR, mēs izņēmām rakstus no šiem iedzīvotājiem, kuri, neskatoties uz grūtībām, turpina veicināt savu dzimto zemi visā Eiropā.
Kā jau tika minēts iepriekš, tikai 2025. gadā Baoliba plāno palielināt savu Latvijā esošo Snapchat influenceru skaitu līdz 50. Ja baiches, raksti viņiem, piesakies, kā arī izdari pasūtījumu!