👋 Laipni lūdzam BaoLiba

💥 Savienojam zīmolus ar satura veidotājiem 50+ valstīs — Facebook, TikTok, Instagram, YouTube un citos kanālos!

🚀 Pievienojies tagad | ✉️ Epasts: info@baoliba.com

Kā Latvijas Snapchat ietekmētāji atrod zīmolu sadarbības Zviedrijā

Vairāku ziemeļu valstu iedzīvotāji varētu uzskatīt, ka Igaunija, Lietuva un Latvija ir ļoti līdzīgas valstis. Taču realitāte ir tāda, ka katra no šīm Baltijas valstīm ievērojami atšķiras ne tikai pēc garuma un platuma, bet arī pēc dažādām kultūras pazīmēm.

Laikā, kad Latvijas ietekmētāji arvien biežāk sadarbojas ar zīmoliem ārpus Latvijas robežām, vārds “Zviedrija” arvien biežāk parādās Latvijas ietekmētāju runās un prātos. Tas ir kļuvis par jaunu zīmolu sadarbības virzienu.

Zīmolu sadarbības svārstību un izdzīvošanas cīņu laikā Instagram un TikTok vidē slavenajiem ietekmētājiem ir jādara visu iespējamo, lai paliktu pie dzīvības, un Snapchat ietekmētāji to izdarīs.

Kamēr Instagram un TikTok ir kļuvušas par galvenajām platformām, pieaugot pieprasījumam pēc īsas un autentiskas saskarsmes, Snapchat ir sācis uzplaukt visā pasaulē. Šī iemesla dēļ Snapchat ir kļuvusi par jauno zvaigzni Latvijas ietekmētāju pasaulē.

Latvijas ietekmētāji ir kļuvuši par galveno spēlētāju Snapchat tirgū, un katru dienu, meklējot sava veida iztiku un sadarbības ar zīmoliem ārvalstīs, vairāk nekā 80% šo ietekmētāju atsakās no grūtiem darbiem un maina savu uzmanību uz zviedru tirgu.

Kāds ir iemesls, kāpēc šī tendence ir sākusi pieņemt šādus apgriezienus?

🤔 Pagrieziena punkti

Jau vismaz gadu Latvijas ietekmētāji atskārta, ka viņiem jārīkojas riskanti, lai īstenotu savas ambīcijas un sapņus, un daudzi ir apguvuši ietekmētājupziņu pakalpojumu sniegšanu.

Izrādās, ka Latvijā, kas ir Eiropas Savienībā, cenas daudzu pakalpojumu sniegšanai un sadarbībām starp zīmoliem ir ļoti zemas, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm. Šī iemesla dēļ zīmoli, kas atrodas tuvāk Latvijai, nesteidz un nevēlas sadarboties ar Latvijas ietekmētājiem.

“Latvijas Snapchat ietekmētāji ir sākusi strādāt ar zīmoliem no Zviedrijas, jo zīmolu pārstāvji ir izjutuši, ka šie pakalpojumi ir tā vērti, lai par tām norēķinātos. Latvijā ietekmētāji ir ļoti pazīstami ar to, ka viņiem nav nekādas personas zīmes nepieciešamības. Tas, ko citi uzskata par pieņemamu cenas apmēru, Latvijā ietekmētājiem ir dārgi, un daudzi no tiem atsakās no sadarbībām,” atklāj Baoliba finanšu analītiķis Mārtiņš Vīksne.

Mārtiņš stāsta, ka tiklīdz ir pamanīti daži Baltijas Snapchat ietekmētāji, kas piedāvā zīmolu pakalpojumu sniegšanu par pieejamām cenām, daudzi citi sekoja. Šobrīd pakalpojums ir ieguvis vislielāko pieprasījumu, un pieprasījums turpina pieaugt.

Pat pārsteidzoši, ka 2025. gadā, atklāj Baoliba Snapchat ietekmētāju pakalpojumu sniegšanas pārvaldnieks Roberts Brikmanis, vairāk nekā pusi no visiem Latvijas Snapchat ietekmētājiem, kas šobrīd ir 78% no kopējā Snapchat ietekmētāju skaita Latvijā, sāks aktīvi pievērsties Zviedrijas tirgum.

“Viņu ceļš uz Zviedriju sākās 2023. gadā. Tas ir bijis garš un grūts ceļš, bet šobrīd līderi ceļo uz priekšu, un šī ceļa dalībnieki tiešām ir ļoti lepni, ka viņi ir daļa no šīs 78% daļas,” piebilst Roberts.

💪 Cik noslogoti ir Snapchat ietekmētāji?

Baoliba ir izveidojusi Snapchat starptautisko statistiku, kurā redzams, kādi dažādās pasaules valstīs ir Snapchat ietekmētāju pakalpojumu sniegšanas ziņā. Atgārina, ka, runājot par monetizāciju, ietekmētāji reklamē produktus un pakalpojumus un saņem par to samaksu.

Analīzē ir minēti četri veidi, kā monetizēt Snapchat, un tie ir zīmolu sadarbības, sponsorēti ziņojumi, produktu pārskati un maksas rēķini. Tika konstatēts, ka valstis, kurās Snapchat ietekmētājiem ir vislielākā aktivitāte, ir Lielbritānija, Amerikas Savienotās Valstis un Somija.

Lielbritānijā vidējais Snapchat zīmola sadarbības izmaksu apmērs ir aptuveni 215 eiro par aktīvu Snapchat ziņojumu. Kamēr ASV tas ir 136 eiro, un Somijā tikai 66 eiro.

Latvijā pakalpojuma izmaksas svārstās no 20 līdz 200 eiro. Šāda atšķirība no citām valstīm izskaidro to, ka Latvijā ikdienā ietekmētājiem jārisina daudzas lekcijas, lai paliktu pie dzīvības un nezaudētu savu ietekmētāju statusu.

Šajā pašā laikā ir redzams, ka Somijā Snapchat ietekmētājiem nav atbilstoša servisstandarta, kas ir samērā tielojami. Tas izskaidro to, kāpēc zīmolu pārstāvji no šīm valstīm ir devušies uz Zviedriju, kur var atrast vairākus pakalpojumus, kas ir pamatoti pakalpojuma izmaksām.

“Zviedrija ar šiem pakalpojumiem ir līdzīga kā Lielbritānija. Jāatzīmē, ka pastāv arī somu ietekmētāji, kas cenšas piesaistīt Zviedrijas tirgu. Samaksas apjomi, kas ir piedāvāti pašreizējā statistikā, ir pavisam citi, nekā tie, kurus piedāvā visu šo valstu pakalpojumu sniedzēji,” piebilst Mārtiņš.

Tas nozīmē, ka, ja Snapchat zīmolu sadarbības pakalpojumu sniedzējs Lielbritānijā pieprasa, piemēram, 200 eiro par aktīvu Snapchat ziņojumu, Latvijā tas ir tikai 50 līdz 75 eiro.

Kas attiecas uz cenu noteikšanu, Latvijā Snapchat ietekmētāji darbojas grupās.

📝 Cenas noteikšana

Latvijas Snapchat ietekmētāji ir izveidojuši grupas, kuru mērķis ir apvienot spēkus un kopā piedāvāt savus pakalpojumus.

Šo grupu dienaskārtība ir apvienot viņu izpildījumus, lai klients saņemtu pēc iespējas vairāk Snap ziņojumu par vienu cenu. Tas nozīmē, ka Latvijas Snapchat ietekmētāji var piedāvāt no 3 līdz 50 Snap ziņojumiem par vienu cenu.

Parasti pēc pakalpojuma grupas pieprasījuma ir redzams, kādas cenas viņi piedāvā. Tie var svārstīties no tikai 20 eiro par 3 Snap ziņojumiem līdz pat 200 eiro par 50 Snap ziņojumiem.

Vēl viena galvenā niša ir Snapchat ietekmētāju reklāmas pakalpojumu sniedzēji. Tie ir pakalpojumi, kas piedāvā izsist ieteikumus dažādu Snap ziņojumu grupu starpā.

Šo pakalpojumu cenas svārstās no 1 līdz 10 eiro. Tas atkarībā no ieteiktā Snap ziņojuma grupas efektivitātes. Šeit, protams, dominē vairākas grupas, kas piedāvā pakalpojumus, sākot no 1 eiro par sākotnējo pozīciju un beidzot ar 10 eiro par beigu pozīciju.

Tas nozīmē, ka grupas, kas reklāmas pakalpojumu sniedzējiem pakalpojumu cenas ir no 20 līdz 200 eiro, tas ir kļuvis par samērā dārgu pakalpojumu Latvijas tirgū.

Taču kā ir ar zviedru tirgu?

Salīdzinājumā ar Latvijas Snapchat tirgu, fotoattēlu un Snap ziņojumu sūtīšanai Snapchat ietekmētāju pakalpojumu cenu atšķirības ir acīmredzamas. Sniedzot pakalpojumus Zviedrijas tirgum, cenas pieaug.

Piemēram, ja zviedru zīmola reklāmas cenas par 10 Snap ziņojumiem ir 250 eiro, tad Latvijā tās ir tikai 50 eiro. Atšķirība ir 400%.

Pavairojot šo atšķirību, var secināt, ka pagājušā gada laikā zīmolu sadarbības cenas ir pieaugušas, piedāvājot iespēju no 20 līdz 200 eiro. Šie skaitļi ir pieauguši pat par 500 eiro, kas zviedru zīmolus piesaista no ikdienas zīmola sadarbībām.

🧠 Zīmolu piesaiste un pieprasījumi

Taču, kā zviedru zīmoli atrod Latvijas Snapchat ietekmētājus?

Ir vairāki svarīgi punkti. Lai saglabātu pieaicinātības pakāpi, zviedru zīmoli galvenokārt meklē ietekmētājus Instagram un TikTok. Zīmoli, kas izvietoti ārpus Štockholmas, Varmlandas un Hallandes, ļoti bieži izsaka nepieciešamību, lai paplašinātu savu zīmolu dizainu. Šiem zviedru zīmoliem ir jāsadarbojas ar ietekmētājiem, kas var sniegt viņiem pakalpojumus, kas ir tā vērti.

Interesants veids, kā zviedru zīmoli atrod šo Latvijas pakalpojumu sniedzēju kontaktus, ir attēlu pozīcijas pakalpojumi, ko piedāvā Snapchat ietekmētāji.

Jāatzīmē, ka Snapchat ietekmētāji piedāvā kādu no saviem Snap ziņojumiem. Tas ir attēls vai video ar reklāmu, kas izpilda jēdzienu, kas ir dažādi izpildījumi. Piemēram, ja zīmols pieprasa influenceru ar pārdošanas attieksmi, tad Snapchat ietekmētājs paveic Snap ziņojumu ar vairāk nekā trīs attēliem un animāciju, kas saistīta ar iepirkumu atvieglošanu.

Tas ir pamanāms zviedru zīmoliem, kad viņi ceļo šajās Baltijas valstīs, un zviedri, kas ceļojuši uz Dāniju, Norvēģiju un citām ziemeļu valstīm, ir sapratuši, ka var atrast ticamākus Snapchat ietekmētājus. Tas ir saistīts ar piedāvāto pakalpojumu kvalitāti.

⚡ Pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana

Latvijā Snapchat ietekmētāji ir pazīstami ar savu pakalpojumu kvalitāti. Šo pakalpojumu kvalitāti nodrošina tas, ka Latvijā ir augsts ietekmētāju konkurences līmenis. Tikai tie, kas spēj palikt dzīvi, var izdzīvot.

Baoliba ir izstrādājusi iepriekšējo ietekmētāju veiksmīgo kampaņu analīzi, kurā ir redzama daudzu Baltijas ietekmētāju un zīmolu sadarbība.

Viena no minētajām kampaņām bija Latvijas Snapchat ietekmētāja Lāsma Blaiša un Latvijas zīmola “Veltījums” kāzu kleitas kampaņa.

Šīs kampaņas ietvaros bija pamanāmi augsti Snap ziņojumu parādīšanas rādītāji. Papildus tam, ir arī augsti ziņojumu skatījumu radītāji, kas norāda uz NZI un SPY, kas ir tie rādītāji, kas norāda, cik izcilam ir Snapchat ietekmētājs.

Tas norāda, ka Snapchat ietekmētāji ir sasnieguši augstu kvalitāti, piedāvājot savus pakalpojumus zviedru zīmoliem.

Lūk, kāpēc, kaut arī pirmajos mēnešos bija grūti pārliecināt zviedru zīmolus par sadarbību ar Latvijas Snapchat ietekmētājiem, 2023. gada jūnija beigās jau 2% no visiem Snapchat ietekmētājiem ir uzsākuši sadarbību.

Paredzams, ka līdz 2025. gadam šis skaits pieaugs līdz pat 50%. Tas ir, ka katrs otrais Snapchat ietekmētājs centrēsies uz zviedru tirgu.

“Neapšaubāmi, ka šī ir jauna zvaigzne, kas dzimst Latvijā, un mēs esam priecīgi, ka būsim daļa no šīs kampaņas sākuma,” noslēdz prop.kalnins.