Kā Latvijas Telegram influenceri atrod zīmolu sadarbības Zviedrijā
Telegram kolektīvā strādājošiem influencerim nepietiek ar to, ka viņi regulāri atjauno savus kanālus ar migrantu un ziņu saturu. Viņiem jāveido arī sadarbības saites ar multinacionālajiem zīmoliem. Tādēļ viņi izmanto neierastas metodes, kā tos atrast un uzaicināt piedalīties influenceru projektos.
Jānis Veljs no Telegram kanāla fayshh_pills apgalvo, ka līdz šim zviedru zīmoli ir bijuši iekļautākie viņa piedāvātajās zīmolu reklāmās, neskatoties uz to, ka viņš dažas reklāmas veic arī Latvijas klientiem. Jānis Veljs apgalvo, ka visbiežāk viņš sazinās ar zīmoliem pa e-pastu. Šo e-pastu viņš ir saņēmis, apkopojot kontaktus no nebeidzamiem reklāmu piedāvājumiem, ko ir nosūtījuši influenceru aģenti.
“Vienmēr ir kāds influenceru aģents, kuram ir saraksts ar influenceru e-pastiem, un viņi to izplata kā miljonu reklāmu piedāvājumus. Laika gaitā tu apkopojies tik daudz e-pastu, ka jau pazīsti, kas kurā e-pastā ir rakstīts un kas ir katra sūtītāja specializācija,” saka Jānis.
Tā ir komercija, kāda tiek veikta ne tikai Telegram kanālos, bet arī citās sociālajās platformās. Ikviens influencera aģents, kurš specializējas zīmolu saziņā ar influenceriem, regulāri piedāvā saviem klientiem reklāmas risinājumus. Viens no šiem influenceru aģentiem var būt arī svīriešu apakšveļas zīmola “Bjerk” pārstāvis.
“Man piezvanīja un piedāvāja sadarbību, kādu es pārsvarā veicu. Cik es sapratu, man vajadzēja uzņemt foto no sevis, kad esmu iekārtojies spa izveidotā atpūtas telpā, un sauļoties, turot rokās zīmola Bjerk apakšveļu. Šī sadarbība man ļāva tikt pie diviem zīmola Bjerk komplektiem un tālāk krāt savu iespēju sarakstu, lai piedāvātu savus pakalpojumus,” stāsta Jānis.
Šāda veida sadarbības veidi ir populārākie Telegram kanālu reklāmās, ko piedāvā influencer pārstāvji. Šaurs foto uzņemšana bez cilvēka sejām, zīmola produkts izceltas kamerā, tulko tā, ka produkts tādā veidā ir pasniegts, un šāda veida reklāma saistās ar influencer, kas to reklamē. Bez šiem visiem soļiem influencerim paliek vien nofotografēties ar zīmola produkta logo un to Facebook publicēt.
Šos reklāmas risinājumus cilvēki, kas ir pievērsušies influenceru mārketingam un tiek uzskatīti par influenceru aģentiem, ir ieguvuši no pieredzējušiem influenceriem. Tas ir, viņi ir veikuši pūliņus, lai apgūtu, kā uzrunāt influenceri un piedāvāt viņiem dažādus sadarbības veidus, un šos sadarbības veidus piedāvā citiem influencerim. Tā tas darbojas visās sociālajās platformās, un tā tas darbojas Telegram kanālos.
Influenceru tirgus attīstība
Latvijā ir ļoti jauni mikro influenceri, kas ir gatavi uzrunāt ne tikai vietējos zīmolus, bet arī ārzemju zīmolus. Saskaņā ar AGA report “The Future of Influence” 2023. gada pavasara ziņojumu, Starbucks, Netflix un McDonald’s ir vispopulārākie zīmoli, par kuriem influencerus gribētu strādāt. Šie trīs zīmoli ir vispieprasītākie, un tie ir zīmoli, kas ir vispazīstamākie visā pasaulē.
Latvijā strādājošo influenceru skaits ir audzis augstāk par 200% tikai trīs gadu laikā. 2020. gadā tirgū aktīvi darbojās 19 influenceru aģenti, savukārt 2023. gadā to ir jau 39. Tas nozīmē, ka influenceru aģentu skaits ir pieaudzis par 104%. Šīs Ziemeļvalstu influenceru tirgū novērojamās tendences norāda, ka influenceru aģenti ir kļuvuši par hibrīda starpniecības platformām, apvienojot influenceru tirgu, reklāmas aģentūras un radošus pakalpojumus. Tas ir atbilstošs “tīkla” zīmola uzņēmuma modelim, kas ļauj aģentiem atbrīvoties no papildu izmaksām un laika patēriņa un palielināt ienākumus.
Sveicināti zviedri
Saskaņā ar pamastībām, Zviedrija ir vispieprasītākā mērķauditorija, ar kuru sadarboties un reklamēt sevi. Tajā uzskaitītā auditorija ir piecas reizes lielāka par Latvijas auditoriju. Vidējais kanāla apmeklējums ir piecas reizes augstāks. Tas nozīmē, ka Vidzemē darbosies ne tikai Latvijas influenceri, bet arī ārzemju influenceri, kuri var nodrošināt sadarbību šajās valstīs.
Bet kāpēc tieši zviedri? Tas nav tas, ka Latvijas influenceri ir dzirdējuši par zviedru radošuma lēcienu un ir steigušies apkārt, lai to reklamētu. Saskaņā ar dizaina – radošuma senuziņa, šo modeli attiecībā uz influenceru tirgu ir izstrādājuši kolēģi no Ziemeļvalstīm. Tas nav jauns. Šāds modelis tirgū jau vairāk nekā trīs gadus ir attiecīgās influenceru aģentūrās.
Mazāka konkurence
Saskaņā ar informāciju par Latvijas tirgu un platformu saturu, Vācijas, Anglijas un Šveices tirgum ir liels pieprasījums pēc jaunām idejām un radošiem risinājumiem. Vācijas tirgū ir bijusi vislielākā interese par influenceru reklāmām. Tas ir labvēlīgs tirgus, kurā iekļūst Latvijas mikro influenceri un piedāvā savus pakalpojumus.
Šogad visus četrus gadus ir bijusi atšķirīga radošuma konference. Tas bija grūti un prasīja ļoti daudz laika, taču tagad tas dod augļus. Katrā ziņā Ziemeļvalstu tirgus ir atvērts, un zīmola mārketingam ir jābūt orientētam uz radošumu. Turpināta bija jauno Ziemeļvalstu radošuma balvu laureātu dalība šajā radošajā konferencē.
Tiešā saziņa
Tiem, kas ir bijuši aktīvi, nav grūti izstrādāt partnerību, pieteikumu un reklāmas risinājumu veidni. Tāpēc, lai strādātu ar zīmoliem, neaprobežojieties ar influenceru aģentiem. Neierobežojiet sevi tikai ar influenceru aģentiem. Tie, kas ir no šejienes, jūs neapdraudēs. Tā kā šis influcers mārketinga virziens ir jauns, zīmolu mārketinga speciālistiem joprojām būs nepieciešamas vairākas saskares ar šiem influencerim.
Uzrunājiet zīmolus tieši savos pārstāvnieciskajos kanālos. Tas nozīmē, ka jums ir jādara daudzas lietas, lai uzzinātu, kādi zīmoli ir piemēroti. Iegūstiet izpratni, kas nodrošinās labu sinerģiju ar jūsu izstrādātajiem risinājumiem. Sazinieties tieši rezervēto zīmolu izpētes vakanču nodaļā. Tas ir zīmolu pārstāvju kontaktinformācijas meklēšana.
Vai varu atvadīties? Tas ir jādara ar zīmola reklāmu.
Šī zīmola vārdu runā visiem. Tas ir tas, ar ko zīmols usmīšo no tā, kas uzrunā zīmolu.
Zīmoly un influenceru sadarbības risinājumi
Daži zīmoli var savus kontaktus uzskaitīt arī tieši savās mājaslapās. Tos varēsiet atrast arī grūti un netiešā veidā. Tiešsaistes veidu kolekcijas varētu novest pie influenceru aģentiem. Tie var būt arī citu influenceru saraksti. Saraksti, kas ir izveidoti no kontaktiem. Ja atradīsiet jaunus, labus kontaktus, dalieties ar tiem arī citiem influenceriem.
Saziņas veidi
Zīmoli ir izvēlējušies šos influencerus, jo viņiem ir izveidojušās labas attiecības ar zīmolu pārstāvjiem. Tas ir tas, ar ko jānāk klajā influenceriem. Klausieties, ko saka zīmolu pārstāvji, un ļaujiet tiem redzēt, ko jūs nodrošināt. Tas ir atslēgas noslēpums. Zīmola pārstāvji ir ne tikai starpniecības personu advokāti. Zīmola pārstāvji ir zīmola ideju sargātāji. Ha! Un tas ir kill, tas ir sargātājs. Tāpēc uzrunājiet zīmola pārstāvjus tieši, kad zīmola pārstāvji nav kontaktēti ar influenceru aģentiem.
Tikai daži zīmola pārstāvji piekrīt sarakstītai reklāmas plānošanai. Tomēr, ja šis influenceris ir tajā iekļauts, tas ir jāuzticas. Tas ir tas, ko šis influencers ir izveidojis, lai klienti tajā varētu uzticēties. Leģitimitāti var pārbaudīt, meklējot atsauksmes, pierādījumus un informāciju, kas veido zīmola reputāciju. Kas ir potenciālā vizīte profilā? Tas ir tas, kas jādara influencerim.
Ir nepieciešams pārredzamībā
Kā tika minēts iepriekš, influencer attiecības ar zīmoliem ir ne tikai radītas. Tie ir kopti, attīstīti un ir radījuši stabilu attiecību pamatu. Tas ir tas, ko influenceram ir jādara un jārada.
Zīmolu pārstāvjiem ir nepieciešams, lai viņiem saziņa ar influencerim visā sadarbības periodā būtu vienkārša. Tāpēc influencerim un influenceru aģentiem ir jāveic šie soļi, kas ir uzskaitīti iepriekš. Ja nē, tad būs grūti panāk skaidru kontaktu. Bez skaidras komunikācijas nevar būt arī saskaņas šajos influenceru tirgos.
Daudzi zīmolu pārstāvji izsaka kritiku par influenceru sadarbības risinājumiem un influenceru aģentu pievēršanos influencer tirgiem. Viņiem šajā tirgū ir nepieciešami radoši risinājumi un inovācijas. Arī efekti, kas atbilst katram zīmola kanālam. Sazinieties un dalieties ar šiem influencerim.