Kā Latvijas YouTube ietekmētāji atrast zīmolu darījumus Zviedrijā
Pēdējo gadu laikā Latvijas YouTube ietekmētāji ir kļuvuši arvien atklātāki par to, kā rast zīmolu darījumus ārpus Latvijas. Vai viņu pieredze var būt noderīga arī 2025. gadā?
🎥 Video pieredze no ietekmētājiem
Latvijas YouTube ietekmētāju pieredze attiecībā uz zīmolu darījumiem Zviedrijā, šķiet, ir būtiska, ņemot vērā, ka zviedri pārsvarā veic pirkumus, izmantojot ietekmētāju ieteikumus.
Vairāk nekā 23% Zviedrijas pircēju ir norādījuši, ka iztērēs visus pieejamos līdzekļus, ja pirkumu ieteiks ietekmētājs, un 16% līdz pat 5000 EUR.
📱 Sociālo mediju atliekamā vērtība
Pērkot vidēji dārgas preces, zviedriem ir liela atstātā vērtība attiecībā uz sociālajiem medijiem. Aptaujā atklāts, ka 61% zviedru vēlētos, lai zīmoli pievērstos sociālajiem medijiem, lai nodrošinātu atgriezenisko saiti par savu zīmolu.
💸 Zīmolu dalība
Pagājušajā gadā zviedru zīmolu uzņēmumu dalība šāda veida pasākumos piedzīvoja kritumu, lai gan zīmoli lūdz e-pasta ziņojumus, nevis piedalīties pasākumos. 45% zviedru zīmolu uzņēmumu vairs nemēģinās organizēt pasākumus.
Zviedrijas tirgū zīmolu dalība ir būtiska mārketinga stratēģija, kas palīdz atpazīt zīmolu, palielināt pārdošanas apjomus un veidot attiecības ar klientiem.
🆚 Prezentācijas mērķis
Runājot par prezentācijas mērķi, 84% zviedru zīmolu uzņēmumu vēlas uzlabot zīmola atpazīstamību. 80% vēlas palielināt pārdošanas apjomus. 78% zīmolu uzņēmumu vēlētos veidot ilgstošas attiecības ar klientiem.
📋 Pakalpojumu pārskats
Zviedrijas tirgū ir vairāk nekā 10 aktīvi influenceru pakalpojumu uzņēmumi. Viņi piedāvā bez maksas, ka ietekmētāji saņem vienu ziedojumu no zīmola, lai piedalītos šāda veida lielos pasākumos.
Zviedrijas tirgū ietekmētāju nozares uzņēmumiem ir jāmaksā par iespēju saņemt sev derīgus ziedojumus. Tas nozīmē, ka ietekmētāji saņem ziedojumus no zīmoliem, pamatojoties uz viņiem noderīga zīmola izvēli.
🔞 Pārstāvētas nozares
Vairāk nekā 70% zviedru influenceru pakalpojumu uzņēmumu ir saistīti ar skaistumkopšanas nozari. Šī nozare ir vispārējā nozare, kas vispirms ir ieguvusi no influenceru pakalpojumiem.
Zīmolu uzņēmumi, kas piedāvā e-pasta ziņojumus, ir vairāk saistīti ar privātām ietekmētāju vajadzībām, piemēram, daļa no uzņēmuma dalības. 37% no šiem zīmolu uzņēmumiem ir saistīti ar skaistumkopšanas nozari.
👥 Nav alternatīvu
Patieso iemeslu, lai dotu priekšroku e-pasta ziņojumiem, nevis dalībai pasākumos, nosaka vairāki faktori. 65% zviedru zīmolu uzņēmumu nevēlas atstāt savus pārstāvjus stāvēšanas stāvoklī pēdējās minūtēs.
Vēl 62% nevēlas riskēt, ka viņu pārstāvis izrādīsies neveikls un neprofesionāls.
🤝 Ilgtermiņa attiecības
Saskaņā ar pētnieku datiem, kas attiecas uz ilgtermiņa attiecībām, ietekmētāju pakalpojumu atbalstīšana ar ziedojumiem neietekmē attiecību ilgumu.
61% zviedru zīmolu uzņēmumu vēlas ilgtermiņa attiecības. Tieši 44% no viņiem vēlas ilgtermiņa līdzsvarotas attiecības. 20% no viņiem vēlas ilgtermiņa attiecības pat ar vienu zīmolu.
🖊️ Ietekmētāju izvēle
Pašlaik ietekmētāju izvēle ir maza. Tikai 13% ietekmētāju izvēlēšanās ir slimība. Šajā ziņā ieteicams izpētīt, kas ir nesaskaņas.
Jo vairāk šādu nesaskaņu starp ietekmētājiem, jo mazākas ir iespējas ieguvumiem zīmolu uzņēmumiem attiecībā uz prestižu, tāpēc virzieties uz priekšu un atrodiet veidu, kā novērst konflikta nepareizu pārpratumu.
📉 Mērķa tirgus zīmoli
Mārketinga resursu pārtraukumi šajā jomā nozīmē, ka zīmolu uzņēmumu mārketinga resursu plānošana ir mazāk apņēmīga.
Ilgtermiņa attiecību atbalsts ietekmētājiem ir svarīgi 2025. gadā, taču ir ieteicams turpināt ieteikumus, nemainot zīmola nosaukumu.
🌍 Mājīgas jūtas
Visiem zīmolu uzņēmumiem šāda veida pasākumi ir lieliska iespēja iepazīties un iegūt draugus. 83% zviedru zīmolu uzņēmumu vēlas, lai šo pasākumu organizēšana un iepazīšanās izmetētu no sirds.
Tomēr ir ieteicams, ka šādu pasākumu organizēšanu veic tikai ietekmētāju pakalpojumu uzņēmumi. 82% zviedru zīmolu uzņēmumu dod priekšroku iegūšanai caur Eiropu.
Daži iemesli, kāpēc ieteicams, ka zviedru zīmolu organizēšanai vajadzētu atstāt ietekmētāju pakalpojumu uzņēmumus, var būt saistīti ar to, ka viņiem ir profesionāla pieredze.
Zīmolu uzņēmumiem, kuri paši organizē šādus pasākumus, var iet bojā lielākā daļa no viņu izdevumiem zemo pārdošanas apjomu dēļ.
🏆 Augstāka atpazīstamība
Vairāki zviedru zīmolu uzņēmumi norāda, ka zīmola atpazīstamība ir 4,8 reizes lielāka nekā parasti. 83% no zīmolu uzņēmumiem ir pašapmierinātība.
Visi uzņēmumi, kas saistīti ar šādām norisēm, ir noskaidrojuši, ka, biļetes iegādājoties iepriekšējos datumos, ir augsta atpazīstamība. 83% zviedru uzņēmumu ir pašaizsardzība.
👀 Zīmolu interešu izpratne
Pirms 16 gadiem tas bija atzīts, taču ieteicams, lai zviedru uzņēmumu zīmolu interesi joprojām saprastu ietekmētāju iekšēji pakalpojumi.
72% zviedru uzņēmumu vēlas, lai šāda veida pasākumi notiktu reizi ceturksnī.
🧑💻 Spēļu pasākums
Visbeidzot, uzņēmumam Ziemassvētku pasākuma organizēšana būs traka. Apsveriet zviedru radīto zīmolu atpazīstamību, kas ir 4,8 reizes lielāka nekā parasti.
Tomēr ir ieteicams uzņemties atbildību par šādu pasākumu organizēšanu un nodot to ietekmētāju pakalpojumu uzņēmumiem.