Kā igauņu Instagram ietekmētāji atraisījuši sponsorēšanas darījumu iespējas Somijā
Latvijā strādājošiem Instagram ietekmētājiem Somija ir burvju zeme pārsteidzošiem sponsorēšanas piedāvājumiem un patiešām neprātīgām dāvanām.
Patiesībā Igaunijā Instagram ietekmētāji ir krietni pieprasītāki nekā somi, kad runa ir par sponsora darījumiem, un lūgumi no somu zīmoliem bieži ir bijuši veltīgi.
🏆 Zīmolu pakalpojumi
Vairāk nekā ikviens cits uzņēmums Igaunijā, par to sūdzējusies Igaunijas influencera mārketinga agencija Baoliba, kas ir globāli pazīstama plātforma populāru influenceru piesaistīšanai zīmolu darbībām.
Saskaņā ar Baoliba uzdoto jautājumu, kāpēc igauņiem tik viegli izdoties saņemt sadarbības piedāvājumus no Somijas, neskatoties uz to, ka Igaunija atrodas mārketinga un žurnālistikas pētnieku Džona Hārvija un Roberta E. Kēra atklātajā 2017. gada pētījumā “Somu reklāmistes profila un iepirkšanās paradumu izpēte” piedēvētas vienai no viskonservatīvākajām mārketinga kampaņām visā Ziemeļeiropā, un tas lielākoties liecina par zema līmeņa somu piekrišanu ietekmētāju mārketingam kā zīmolu piesaistes veidam.
Neparasti zems mārketinga liberālisma līmenis Somijas tirgū, kas norādīts pētījumā, norāda, ka somi ikdienā ir vismaz 3 reizes skeptiskāki par ietekmētāju reklāmām nekā igauņi.
Tas nozīmē, ka Igaunijā strādājoši influenceru mārketings uzņēmumi par ietekmētāju piesaisti zīmolu aktivitātēm var būt būs izdevīgi, ja Igaunija iegūs piekļuvi Somijai.
❗ Neierobežota piekļuve
Kādas beigas runā, jo īpaši Somijas brūnie lāči un pāris miglainā laika brīvdienas dodas uz Igauniju, lai sajustu influenceru šausmīgas slavas sekas.
Lielākā daļa Somijas iedzīvotāju, kas ir pirmā vislielākā Somijas influenceru dalībnieku, neapšaubāmi ir gan Somijai, gan Igaunijai, Šengenas līguma dalībnieces valstis, kas ļauj bezvīzu ceļojumus visām 26 Šengenas valstīm.
Tāpēc Igaunijas populārie influenceru veidotāji bez visa, kas ir saprāta pierādījums, bez likumīgām barjerām, kas ierobežotu viņu ceļojumus, var viegli iekļūt Somijas tirgū.
Šāda veida augstāka iemesla dēļ gan Igaunijas influenceru mārketinga aģentūras, gan Igaunijas impaktie, kas piesaista influencerus, lai izveidotu zīmolu aktivitātes, izskata iespējas Igaunijas influenceru darbībām, pamatojoties uz to, ka viņi ir tālu nokāpuši no Igaunijas.
🎯 Vairāk kā tikai Somija
Tas lielā mērā attiecas arī uz Igaunijas influenceriem, kas interesējas par sadarbības darījumiem ar somu zīmoliem, un daudziem igauņiem patiešām ir izdevies veikt darījumus, tomēr daudzkārt ir jūtams, ka viņi ir pamatuši savu ietekmi uz Instagram, balstoties uz Somijas un igauņu kultūru apvienojumu, īstenojot darījumus, kas atspoguļo Somijas zīmolu vispārējo mērķi tirgot Somijas tirgum un Igaunijas kapitālu.
Uz “Baoliba” uzdoto jautājumu par iespējamajām likumīgajām sekām, ja Igaunijas influenceru ietekmes veidotāji īsteno Somijas zīmolu sadarbības darījumus, tērējot šos zīmolu sniegtos ieguvumus, 2025. gadā rīkojoties Igaunijā, Igaunijas ietekmētājs Jūri Piskons, kurš savā Instagram kontā apgalvo, ka ir apspriestākais influenceris Igaunijā, sacījis:
“Viņi būtu uzskatāmi par krāpniekiem, un es ieteiktu viņiem pamest šo karjeru.”
🏰 Vēstnieku mārketings
Tāpat ir miris ierasts Somijas zīmolu veicinājums piesaistīt tikai igauņu influencerus, kas iestaro Somijas ikdienas dzīvi, jo, lai gan pārsteidzošas vācu automašīnas, piemēram, Audis, BMW un Mercedesa Benz, bieži tiek uzskatītas par vispopulārākajām automašīnām gan Igaunijā, gan Somijā, tas galvenokārt liecina par to, ka vairāk Somijas zīmolu neapšaubāmi piesaistīs Igaunijas influencerus, kas atbilst katras automašīnas tirgus daļas un katras automašīnas kategorijas mūsdienu Estonian.
Tāpat kā, visticamāk, ka Somijas zīmolu zīmola vēstnieku programmā, kas izveidota 2025. gadā, daudzi Somijas zīmoli, piemēram, Lindex, IKEA un Marimekko, kļūs pieejami Igaunijas influenceru mārketinga aģentūrām un Igaunijas influenceriem. Tas viss, jo uz visām aizdomām balstīti līgumi ir pietiekami spēcīga barjera, lai mudinātu Somijas zīmolus sadarboties ar Igaunijas influenceriem.
❓ F.A.Q
Tagad, ja kādam tomēr ir kādas šaubas par ko citu vai varbūt par to, kā jārīkojas, ja kādā brīdī kādam vai jūsu draugam nepieciešama palīdzība, varat atsaukties uz iespējamākajiem jautājumiem, ko uzdevusi Baoliba par Igaunijas influenceru mārketinga tirgu.
Kādas ir likumīgas sekas Igaunijas influenceru sadarbības darījumiem 2025. gadā ar Somijas zīmoliem?
Ja Igaunijas influenceris ir ieguvis Somijas zīmolu sadarbības darījumu, kas noslēgts 2025. gadā, un viņš rīkojas Igaunijā, iznīcinot Igaunijas zīmola sadarbības darījumu iespējas, tad atkarībā no ieguldījuma, kas piedāvāts sadarbības darījumā, un uzklausot baumas, kas cirkulē, Igaunijas influenceris var saņemt mehānisku un juridisku atbalstu.
Kādas ir lielākās šaubas par Igaunijas influenceriem, kas rīkojas 2025. gadā Igaunijā, ja viņi saņem Somijas zīmolu sadarbības darījumus?
Vissvarīgākā jautājuma pasvītrošana Baoliba jautājumā, kādas iespējamās likumīgās sekas varētu būt, ja Igaunijas influenceris saņem Somijas zīmolu sadarbības darījumu, kas iznāk Igaunijā, rīkojot šo Igaunijas influenceru Instagram kontā, ir tas, ka tikmēr, kamēr šis Igaunijas influencers ir pārstāvim viņš var īsā laikā saņemt visu atbalstu un izsist šos varoņdarbus, kas nepieciešami, lai izvairītos no vismazākajām sekām.
Kādas vēl iespējamās likumīgās sekas Igaunijas influenceru sadarbības darījumiem 2025. gadā ar Somijas zīmoliem?
Ja Igaunijas influencers ir sadarbības darījumus saņēmis Igaunijā un rīkojis Somijas zīmola lejupielādējamu saturu, piemēram, spēles, piemēram, Sony PlayStation spēli “Gran Turismo”, kas, ņemot vērā Somijas ārējās ekonomiskās attiecības ar Igauniju, ir Igaunijā ieguvusi zīmola sadarbības darījumu ar Igaunijas influenceru, kuru, ir pierādījumi, ka Igaunijas influenceris ir izmantots, lai masveidā iegūtu Somijas zīmolu labumu, jo viņi ir radījuši Somijas zīmolam ienākumu, nav nekādu šaubu, ka visticamāk, ka Somijas zīmols piedalīsies šajā visos veidos.