Kā Latvijas Instagram ietekmētāji Norvēģijā gūst peļņu no zīmolu sadarbībām?
Latvijas Instagram ietekmētāji mūsdienās ir ieguvuši neticamu popularitāti, jo īpaši citu ziemeļu valstu iedzīvotāju vidū, kuri cer uz zīmolu sadarbībām. Daudzi no tiem ir šķietami nodrošinājuši stabilu naudas plūsmu ar zīmolu reklāmām, kas ir sevišķi populāras Norvēģijā.
Vairāk nekā 3000 Latvijas Instagram profilu ir apzīmēti ar ietekmētāju statusu un liels skaits no tiem ir saistīti ar Norvēģiju. Tādēļ tas ir kļuvis par izplatītu praksi, kad vietējie zīmoli pieņem darbā Norvēģijas Instagram ietekmētājus, lai reklamētu viņu produktus Norvēģijā dzīvojošiem Latvijas iedzīvotājiem.
Cik liela ir Norvēģija, salīdzinot ar Latviju? Norvēģijas iedzīvotāji ir aptuveni četras reizes bagātāki nekā Latvijas iedzīvotāji. Tas nozīmē, ka ir pieejamas lielākas naudas summas, kuras ir gatavi iztērēt influenceru zīmolu reklāmām. Tajā pašā laikā Norvēģijā dzīvojošiem Latvijas iedzīvotājiem ir pieejami Latvijas produkti, pateicoties tam, ka tie ir lētāki nekā vietējie Norvēģijas produkti.
Ar pilnu izpēti un izskatu mēs varam apgalvot, ka Norvēģijas iedzīvotāji ir visaktīvākie Latvijas Instagram ietekmētāju sekotāji.
📊 Norvēģija ir 2. lielākais tirgus Latvijas Instagram ietekmētājiem
No visiem Instagram ietekmētājiem, kuriem Latvijā ir vismaz 500 sekotāji, 26% sekotāju ir ārvalstu sekotāji. Tas ir gandrīz katrs ceturtais sekotājs, un Norvēģija ir otrais lielākais tirgus ar 14% no visiem ārvalstu sekotājiem, kas ir aptuveni 4% no visiem Latvijas Instagram ietekmētājiem.
Kāpēc ietekmētāji piesaista no Norvēģijas? Norvēģija ir liela un blīvi apdzīvota valsts, kurā dzīvo daudz Latvijas iedzīvotāju. Piemēram, Oslo rajonā dzīvo aptuveni 8000 Latvijas iedzīvotāju. Tas ir aptuveni 0,2% no Oslo iedzīvotājiem.
Tas nozīmē, ka Ir nozīme tam, kurā Norvēģijas pilsētā dzīvojošie Latvijas iedzīvotāji seko Latvijas ietekmētājiem. Jo tuvāk Oslo, jo lielākas iespējas sasniegt ietekmētājus, un jo lielāka ir iespēja, ka attiecīgā Norvēģijas pilsēta ir galvenā Norvēģijas pilsēta, kas nozīmē, ka attiecīgajā reģionā ir vairāk Latvijas iedzīvotāju.
📢 Kādēļ Norvēģijas iedzīvotāji seko Latvijas ietekmētājiem?
Latvijas zīmoli, kā piemēram, Dzintars, Rīgas, Laima un Rimi, ir kļuvuši par pirmajiem zīmoliem, kurus sekojoši ietekmētāji reklamē Norvēģijā dzīvojošiem Latvijas iedzīvotājiem. Tas ir saprotams, jo tie ir pirmie zīmoli, kuriem ir nepieciešams paplašināties uz ārvalstīm, kur to pakalpojumi ir noderīgi.
Tas nozīmē, ka tie ir galvenie pievilcības avoti, kas norāda uz Latvijas ietekmētāju turpmāko izaugsmi Norvēģijas tirgū kā zīmolu vēstnešiem. Tomēr tātad, kāpēc Norvēģijas iedzīvotāji seko Latvijas ietekmētājiem?
🎈Tuvinieki un tuvinieku attiecības
Latvijai ir kvalitatīvi produkti un pakalpojumi, un vēl labi, ja tos var iegādāties tuvāk. Visiem zīmoliem ir nepieciešams atbalsts, un Norvēģijā dzīvojošajiem Latvijas iedzīvotājiem tas ir izdevīgi - ja viņi atbalsta savu valsti, iepirkties no Latvijas zīmoliem. Piemēram, tā kā Latvijas vīna zīmolu Rīgas sekotāji ir jūs, tas maksā mazāk nekā iegādāties no vietējiem zīmoliem, un jūs atbalstāt savu valsti.
Piemēram, Oslo rajonā dzīvojošajiem Latvijas iedzīvotājiem ir ātrāk piekļūt Rīgas vīna zīmola pakalpojumiem, jo viņiem sekot šim zīmolam ir viegli un saprotami. Tas ir tādēļ, ka daudzi no viņiem pārvalda attiecības ar šiem zīmoliem.
Tas ir viens no iemesliem, kādēļ Norvēģijā dzīvojošie Latvijas nacionālie iedzīvotāji ir visaktīvākie Latvijas Instagram influenceru sekotāji.
🎈Kultūras sakari
Daudzi Norvēģijā dzīvojošie Latvijas iedzīvotāji ir nākuši no citām Latvijas pilsētām. Tas nozīmē, ka viņi ir atstājuši savus draugus un ģimenes locekļus, kuri joprojām dzīvo šajās pilsētās. Ja viņi seko Latvijas influenceriem, piemēram, Madara Cosmetics, tas attiecas ne tikai uz viņiem, bet arī uz viņu ģimenēm un draugiem, kas joprojām dzīvo šajās pilsētās.
Tas nozīmē, ka tādi pakalpojumi kā Madara Cosmetics var palīdzēt Norvēģijā dzīvojošiem Latvijas iedzīvotājiem saglabāt attiecības, jo viņi var iegādāties produktus no Latvijas un nosūtīt tos atpakaļ mājās. Tas ir svarīgi, jo tas palīdz saglabāt viņu attiecības ar draugiem un ģimenēm, un tādējādi viņi var palikt tuvāk.
Tādējādi Norvēģijas iedzīvotāji kļūst par izdevīgu tirgu Latvijas Instagram influenceriem, tādējādi tie kļūst par gaidītu norišu Norvēģijas kultūrā.
🎈Kultūras un ģeogrāfiskie sakari
Citi iemesli ir saistīti ar Norvēģijas kultūru un ģeogrāfiju. Piemēram, Norvēģijā ir liela paralēle ar Latvijas kultūru, jo abas valstis ir bijušas pakļautas līdzīgiem vēsturiskiem un sociāliem apstākļiem. Tas ievērojami atvieglo Norvēģijā dzīvojošajiem Latvijas iedzīvotājiem attiecības ar Latvijas zīmoliem.
Tāpat arī Norvēģija ir tuvu Latvijas kultūrai, un bērni tur lielākoties apmeklē skolas, kā arī citas ārpusskolas iestādes, kur mācības notiek angļu valodā. Tas ir ļoti izplatīts visās skandināvu valstīs, un tas ir veicinājis masveida angļu valodas izplatīšanos visā reģionā. Tas nozīmē, ka Norvēģijas Latvijas iedzīvotāji var viegli saprast Latvijas kultūras aspektus, tādējādi radot izpratni un iekļaušanos.
🎈Almas pieredze
Viņa ir Norvēģijā dzīvojoša Latvijas iedzīvotāja, kas ir aktīva Instagram ietekmētāja, kurai ir vairāk nekā 1000 sekotāju. Viņa reklamē šampūnus un citus skaistumkopšanas līdzekļus. Almas vīrs ir norvēģis, un viņa apgalvo, ka Norvēģijas zīmolu reklāmas esot neefektīvas.
Viņa pauž viedokli, ka Norvēģijā ir grūti atrast produktus, kas derētu Latvijas cilvēkiem. Tas ir tādēļ, ka 90% no visiem produkta zīmoliem ir domāti norvēģiem, un šie zīmoli neatbilst Latvijas cilvēku vajadzībām.
Piemēram, krēms, kas ir domāts norvēģiem, nestrādās uz Latvijas cilvēka ādas, jo tas ir izstrādāts, lai mitinātu taukainu ādu, nevis sausu un sausu ādu. Tas nozīmē, ka pilnīgi jauni zīmoli, kas ir domāti Latvijas cilvēkiem, ir nepieciešami, lai Norvēģijā dzīvojošie Latvijas cilvēki varētu izmantot produktus.
Šī pieredze ir norādījusi uz milzīgu pieprasījumu pēc Latvijas influenceru reklāmām, kas ir radījusi vienu no izdevīgākajiem tirgiem.
🎈Nākotnes izredzes
Līdz 2025. gadam Latvijas influenceru tirgus Norvēģijā turpinās augt, un tam būs pieejami milzīgi ienākumi. Latvijā ir vairāk nekā 30 zīmoli, kas ir gatavi izpētīt Norvēģijas tirgu, un tie paļausies uz Latvijas influenceru reklāmām.
Tas ir svarīgi, jo tas ne tikai palīdzēs nogādāt produktus Norvēģijas tirgū, bet arī palīdzēs attīstīt jaunas komandas, kas attiecīgi palīdzēs Latvijas ietekmētājiem gūt peļņu.