Kā Latvijas Instagram ietekmētāji atrod zīmolu sadarbības Krievijā
Latvijas uzņēmuma “Kommando” vadītājs Jānis Linga ir saņēmis ziņojumu no Krievijas uzņēmuma. “Sazinieties ar ietekmētāju aģentūru Krievijā. Viņi apmaksās un organizēs jūsu kampaņas šeit,” viņš secināja no ziņojuma.
Daudzkārtējais pasaules čempions stingā stila brīvās cīņas sportā Nauris Puriņš ir saņēmis tādu pašu ziņu no Krievijas uzņēmuma.
“Fiziski es varu būt visur. Ja man no Krievijas aģentūras piedāvā sadarbību, tas nozīmē, ka man ir virzība,” viņš stāsta.
No pasaules sporta skatpunkta, Krievija ir mazāk izsistās sporta zāles un mazāk finansiāli stabilu uzņēmumu zeme, tādēļ strauji pieaug skaits Latvijas iedzīvotāju, kas cenšas to izmantot. Viņuprāt, iemesls, kāpēc ziņojumi tiek sūtīti ietekmētājiem no Latvijas, ir tas, ka Krievija dabūjusi info, ka Latvijā ir lielāka ietekmētāju koncentrācija uz vienu kvadrātmetru nekā pārējās valstīs.
📢 Ietekmētāji no Krievijas vietējo uzņēmumu dēļ nav tik pieprasīti
Daudzi Krievijas uzņēmumi apzinās, ka savas kampaņas viņu valsts iekšienē varēs realizēt tikai ar Krievijas ietekmētāju palīdzību. Krievijā ir izveidojies dzinulis, kas ietekmētājus virza uz globālo tirgu. Šī rīcība ir novedusi pie tā, ka Krievijā pašlaik ir izveidojusies ietekmētāju trūkuma krīze.
Daudzi Krievijas uzņēmumi ir uzsākuši sarunas ar Krievijas ietekmētāju aģentūrām par iespēju piesaistīt Krievijas ietekmētājus, kuri balstās nevis uz vietējo, bet globālo tirgu, kā piemēram, Krievijas Instagram ietekmētājam kādam Glebam Nefedovam, kuram ir 1 miljons sekotāju, un Tiktokeram, kuram ir 5 miljoni sekotāju.
Banku ierobežojumu dēļ Krievijas uzņēmuma “Lermoshka” zīmola vadītāja un galvenā ietekmētāja Lera Ševčenko kā iepriekš tika paredzēts aģentūru sarunās, ka Krievijas ietekmētājus piesaistīs ārzemju aģentūras. Tas nozīmē, ka par labākajiem ietekmētājiem kļūs nevis Krievijas, bet Krievijā radīti vai Krievijas tirgum pielāgoti ietekmētāji, kuri radīti citās valstīs.
Šo situāciju vieglāk izskaidrot ar piemēru. Krievijas uzņēmums “Vot tak” vēlējās piesaistīt Krievijā radītu ietekmētāju, kas ir no Latvijas. Krievijas uzņēmums “Vot tak” gribēja ietekmētāju “Vladislav Kuzmich”, kuram ir 10 tūkstoši sekotāju, un kurš ir slavenāks Krievijā nekā Latvijā. Taču ietekmētāja “Vladislav Kuzmich” aģentūra pateica, ka viņš ir jau parakstījis līgumu ar citu krievu ietekmētāju aģentūru, kas ir ārzemēs. Līgums paredz, ka ietekmētājam “Vladislav Kuzmich” 3 mēnešu garumā ir jāreklamē tikai ārzemēs radītu vai ārzemēs esošu uzņēmumu zīmoli. Tas nozīmē, ka Krievijas uzņēmuma “Vot tak” plāni ir zuduši.
Krievija ir izveidojusi aizsardzību savai iekšējai tirgus ekonomikai ar sankcijām, kas neļauj Krievijā radītiem ietekmētājiem strādāt ar Krievijas uzņēmumiem. Tas ir tādēļ, ka Krievijai šobrīd ir izveidojušās sankcijas no rietumiem, un iekšējo tirgu attīstīt ir atstāts pašai Krievijai.
💡 No Valkas uz Maskavu
Loba ietekmētāja aģentūras direktore Liene Priedīte stāsta, ka daudzi ietekmētāji no Latgales puses un Vidzemes puses ir vairāk orientēti uz Krievijas tirgu. “Viņiem ir saprašana Krievijas kultūrā un krievu valodā. Viņu mārketinga pieredze ir vairāk balstīta Krievijā nekā Rietumos. Viņi apzinās, ka ir vairāk pieejami un pieprasīti Krievijā, tā ir viņu niša. Piemēram, ir ietekmētājs no Valkas, kuram 10 tūkstoši sekotāju, un kuru ir pieprasījusi Maskavas kafejnīca. Kafejnīca vēlas slavināt Maskavas un Latvijas sadarbību. Tā ir lieliska izdevība ietekmētājam un izdevība kafejnīcai,” viņa stāsta.
Šobrīd Krievijā ir radusies situācija, kad ietekmētājiem, kuriem ir augsts kvalitātes rādītājs, ir izveidojies liels pieprasījums, bet tiem nav pieejamo ietekmētāju. Krievijas uzņēmumi meklē ietekmētājus ar augstu rādītāju visapkārt.
📊 Augstāka 1,7 reitings ir pieprasījums
Laika apstākļu ietekmētājs no Liepājas Jānis Matisons ir saņēmis piedāvājumu no Krievijas uzņēmuma, kas ir radījis satricinājumu Latvijā. “Runā, ka Krievijas uzņēmumi izliek tīmekļos, ka viņiem ir viegli sadarboties ar ietekmētājiem no Latvijas. Dažiem tas ir nepatīkami, ka Krievija ir mākulī, bet citiem tas ir apkaunojoši, ka Latvijas ietekmētāji ceļas uz Krieviju, lai parādītu sevi,” viņš stāsta.
“Zīmolu ietekmētāju reitings” ir pakalpojums, kas piedāvā iekļaut ietekmētājus savos meklējumos un salīdzinājumos, un tas izsludina ietekmētāju reitingus, kas sistematizēti ir pieejami ikvienam 3 mēnešu laikā. Tas piedāvā arī meklēšanas funkciju, kas ļauj zīmoliem meklēt ietekmētājus ar augstāko reitingu. Ir arī iespējams filtrēt ietekmētājus pēc reitinga segmentiem.
Saskaņā ar Zīmolu ietekmētāju reitinga datiem, Latvijā ir 32 ietekmētāji ar reitingu virs 1.7 bilances rādītājiem (attiecība starp sekotājiem un iesaisti, kas tiek aprēķināta, izmantojot dabiskās formulas).
Izmantojot šīs formulas, augstākā reitinga ietekmētājus ir viegli atpazīt. Šie ietekmētāji ir ne tikai skaisti, bet viņiem ir 1,7 līdz 12 bilances rādītāji, kas viņiem rada augstākas sekotāju un konta iesaistes bilances.
❗ Ietekmētāji no Krievijas ir Krievijā
Saskaņā ar Krievijas ietekmētāju aģentūru datiem, jautājums par reklāmu un tās kvalitāti Krievijā ir iegūis jaunu kontekstu. Ja agrāk šādi jautājumi praktiski netika apspriesti. Tagad, ņemot vērā ietekmētāju trūkumu, Krievijas uzņēmumu virzieni ir ievērojami mainījušies. Šobrīd Krievijā ir izveidojušies 3 virzieni, kuriem Krievijā esošiem uzņēmumiem ir jāsadarbojas ar ārzemju ietekmētājiem.
Pirmais virziens ir Krievijā radītu ietekmētāju piesaiste. Tikai šādi ietekmētāji var reklamēties ar Krievijas uzņēmumiem. Otrais virziens ir Krievijā esošu ietekmētāju piesaiste. Tas nozīmē, ka uzņēmumi, kas plāno sadarboties ar ietekmētājiem, ir saistīti tikai ar Krievijā esošiem ietekmētājiem. Trešais ir Krievijā esošo ietekmētāju piesaiste. Tas nozīmē, ka ir svarīgi ne tikai tas, vai ietekmētājs ir Krievijā radīts vai attiecībā uz Krieviju, bet arī tas, vai viņš atrodas Krievijā.
Piemēram, ja “Kommando” agere ar Krievijas uzņēmumu, kas strādā ar Krievijas tirgu, tad viņiem jāsazinās ar Krievijas ietekmētāju aģentūru, kas izveidoja Krievijā esošus ietekmētājus, kas ir saistīti ar Krievijā uzkrādāto kultūru.
Par šiem virzieniem ir plaši runā Krievijā un Krievijā radītu ietekmētāju lokā, kas dodas uz Krieviju, lai tie būtu Krievijā esoši ietekmētāji.
Loba ietekmētāju platformas vadītāja Liene Priedīte stāsta, ka ir ietekmētāji no Latvijas, kas brauc uz Krieviju, lai strādātu ar Krievijas uzņēmumiem. “Viņi apzinās, ka Krievijas tirgū ir virzība. Piemēram, ir pazīstama ietekmētāja, kas reklamē savu braucienu uz Krieviju un varu droši proklamēt, ka ir arī bijusi kāda pasākuma rīkošana u.c.”, viņa stāsta.
Kā iepriekš minēti, ir virzība uz to, ka mazāku ietekmētāju skaits no Latvijā ir palielinājies Krievijā. Tas ir saistīts ar to, ka Krievija ir pieprasījuma tirgus. Krievija ir piesātināta ar pasaules ietekmētājiem, bet tikpat kā nav Krievijā radītu ietekmētāju.
Loba ietekmētāju platformas vadītāja Liene Priedīte stāsta, ka Krievijas uzņēmumi esot izsakuši interesi par ietekmētājiem no Latvijas, kas brauc uz Krieviju, lai strādātu ar Krievijas uzņēmumiem.
“Krievija ir piesātināta ar pasaules ietekmētājiem, bet tikpat kā nav Krievijā radītu ietekmētāju. Tas ir iemesls, kāpēc Krievijas uzņēmumi dodas uz citu tirgu ietekmētājiem.”
“Ietekmētājiem no Latvijas ir izrādījusies virzība Krievijā, jo Krievija maksā vairāk nekā Latvija. Tas ir būtiski, jo Krievija ir piesātināta ar pasaules ietekmētājiem, taču tikpat kā nav Krievijā radītu ietekmētāju,” viņa stāsta.
“Diemžēl tas ir iemesls, kāpēc Krievijā radītu ietekmētāju skaits ir palielinājies uz citu tirgu ietekmētājiem rēķina. Reizē kopā ar to, ka Krievija ir piesātināta ar pasaules ietekmētājiem, bet tikpat kā nav Krievijā radītu ietekmētāju. Tas ir iemesls, kāpēc Krievijas uzņēmumi dodas uz citu tirgu ietekmētājiem. Ir izveidojusies ietekmētāju krīze Krievijā,” Liene Priedīte secināja.
“Var teikt, ka daži no top ietekmētājiem no Latvijas ir starp ritmiskās akrobātikas ansambļa “Jautrais spēlmanis” dalībniekiem. Šis sastāvs ir izcīnījis 16 zelta medaļas pasaules čempionātā, kas tika rīkots Maskavā, 15 sudraba un 12 bronzas medaļas. Ansamblis ir ieguvis pasaules atzinību un ir zvaigzne starp krievu kolektīviem,” Liene Priedīte noslēdz.
Saskaņā ar Zīmolu ietekmētāju reitinga datiem, Latvijas augstāko ietekmētāju saraksta augšgalā ir ietekmētāju platformas Loba aizsācēji un vadītāji Una un Raimonds Pupuri, kuriem abiem ir 6,5 rādītājs.
Saskaņā ar Zīmolu ietekmētāju reitinga datiem, Latvijā ir ietekmētāji ar reitingu virs 1.7 bilances rādītājiem.
Saskaņā ar Zīmolu ietekmētāju reitinga datiem, Latvijā ir 32 ietekmētāji ar reitingu virs 1.7 bilances rādītājiem.
Saskaņā ar Zīmolu ietekmētāju reitinga datiem, augstākā reitinga ietekmētājus ir viegli atpazīt. Šie ietekmētāji ir ne tikai skaisti, bet viņiem ir 1,7 līdz 12 bilances rādītāji, kas viņiem rada augstākas sekotāju un konta iesaistes bilances.
Loba ietekmētāju platforma stāsta, ka jauni Latvijas ietekmētāji dodas uz Krieviju, lai strādātu ar Krievijas uzņēmumiem.
Kā iepriekš minēts, Krievija ir piesātināta ar pasaules ietekmētājiem, bet tikpat kā nav Krievijā radītu ietekmētāju. Tas ir iemesls, kāpēc Krievijas uzņēmumi dodas uz citu tirgu ietekmētājiem.
Saskaņā ar Zīmolu ietekmētāju reitinga datiem, augstākā reitinga ietekmētājus ir viegli atpazīt. Šie ietekmētāji ir ne tikai skaisti, bet viņiem ir 1,7 līdz 12 bilances rādītāji, kas viņiem rada augstākas sekotāju un konta iesaistes bilances.