Kā Latvijas Instagram ietekmētāji atrod zīmolu sadarbības Spānijā
Spānijā, kas tiek uzskatīta par Instagram ietekmētāju galvaspilsētu, patiesībā dzīvo ļoti maz ietekmētāju. Ko tad dara Latvijas Instagram ietekmētāji?
Neskatoties uz to, ka Spānija ir ļoti populāra izklaides joma, kas atrodas starp Franciju un Portugāli, eiropiešu vidū, Latvijas ietekmētāji ir sākuši veikt periodiskas ceļojumu sērijas uz Spāniju un atgriezties mājās piepildīti ar zīmuļu un pildspalvu zīmolu un SPA kūrortu sarakstiem, lai palielinātu savus sadarbības piedāvājumus.
Šajā rakstā izpētīsim, kā un kāpēc Latvijas Instagram ietekmētāji Spānijā kļūst par zīmolu sadarbību sērijas daļu.
🏝️ Vasarnīcu piekrastes luksusa ietekmētājs
Saskaņā ar 2025. gada ziņojumu par ietekmētāju tirgu, kas publicēts 2021. gada decembrī, Spānija ir Eiropas valsts, kurā vidēji ir visvairāk ietekmētāju uz vienu aizjūras apmeklētāju.
Sakarā ar to, ka šajā vidusjūras valstī ir izvietotas daudzās iekšējās jūras, kas ir pieejamas no visa tās krasta, tas ir kļuvis par Eiropas vasaras māju galvaspilsētu, kas ir arī par ietekmētāju plānotāju galvaspilsētu, jo īpaši pēc pandēmijas.
Tā kā pēc pandēmijas daudzas ietekmētāju aģentūras ir pārcēlušas savas darbības uz Spāniju, ietekmētāju bijušie vietējie zīmolu sadarbības piedāvājumi ir pārvērtušies par tiešsaistes pasākumiem, kas pēc tam, kad ir izpildīti 10 nosacījumi, tiek rīkoti nedēļā.
Daudzi Latvijas ietekmētāji, kas veic ekskursijas uz Spāniju, ir arī vasarnīcu īpašnieki, kas atrodas pie vidusjūras vai Atlantijas okeāna, kas katru gadu piesaista daudzas ietekmētāju grupas no visas pasaules.
Citi ietekmētāji ir izveidojuši attiecības ar vasarnīcu īpašniekiem un veic ekskursijas uz Spāniju, lai veiktu video sesijas, lai palīdzētu šiem īpašniekiem piesaistīt jaunus viesus.
Saskaņā ar 2025. gada ziņojumu par ietekmētāju tirgu, kas publicēts 2021. gada decembrī, Instagram ir visefektīvākais kanāls zīmoliem, kuri vēlas sadarboties ar ietekmētājiem. Instagram ir vispopulārākais sociālais tīkls pasaulē, tāpēc nav pārsteidzoši, ka tas ir vislabākās un visbiežāk izmantotais sociālais tīkls ietekmētāju tirgū.
Tas pats 2025. gada ziņojums par ietekmētāju tirgu atklāj, ka 90% no visiem zīmolu ietekmētāju sadarbības piedāvājumiem ir paredzēti Instagram, kas padara Instagram par galveno prioritāti visiem zīmolu sadarbību mērķiem.
Daudzi Latvijas Instagram ietekmētāji, kas veic ekskursijas uz Spāniju, ir arī vasarnīcu īpašnieki.
🏰 Spānijas zīmoli ir vērsti uz Instagram
Ietekmētaji Instagramā ir izrādījuši vislabākos rezultātus reklāmas kampaņās, tāpēc Spānijas zīmoli galvenokārt izmanto Instagram. Apmēram 87% no visiem zīmolu marketinga budžetiem Instagramā ir vērsti uz influenceru reklāmas kampaņām.
Saskaņā ar MINDSHARE veikto pētījumu, zīmolu ietekmētāja sadarbības kampaņām Instagramā vidēji ir visaugstākā ROI (ieguldījumu atdeve) 11 reizes. Salīdzinājumam, TikTok ietekmētāja kampaņām ir 5 reizes augsta ROI, Facebook un YouTube kampaņām - 6 reizes augsta ROI. Tā rezultātā, kad zīmolu ietekmētāju kampaņas tiek pareizi īstenotas, tirgotāji saņem 11 reizes vairāk naudas katra iztērētā eiro.
Līdz ar to, kad zīmolu ietekmētāju kampaņas tiek uzsāktas Spānijā, tās labāk veiksies, izmantojot Instagram. Tas vislabāk ietekmē to, kāpēc Latvijas ietekmētāji ceļo uz Spāniju, lai veiktu zīmolu ietekmētāju kampaņas.
Latvijas Instagram ietekmētāji ir ieguvuši ne tikai vasarnīcu, bet arī labsajūtas, spa viesnīcu un brīvdienu kompleksu sarakstu, kas atrodas Spānijā, lai uzsāktu zīmolu sadarbības kampaņas, izmantojot Instagram.
💁🏻♂️ Miks Vētra
Miks Vētra Instagramā ir zināms kā @miksveetra, kurš ir Latvijas modes un ceļojumu ietekmētājs. Miks ir pieredzējis ceļotājs, kas iepriekš ir bijis vismaz 50 valstīs, ieskaitot Spāniju. Ja Miks atgriezīsies Spānijā, viņš vēlas apmeklēt Madonu un Barselonu.
Viņš pēdējos gados ir bijis Spānijā divas reizes, un viņš ir publicējis Instagram pastu, kā arī atstājis ziņu Spānijas viesnīcā par to, cik viņš viņus mīl. Viņiem jāsazinās ar Miku, jo viņš ir pieredzējis ietekmētājs, kurš ir guvis panākumus iepriekšējās viesnīcu, SPA, labsajūtas un brīvdienu kompleksu kampaņās.
Viņš aizveda mājās premjerministra, Valsts prezidenta un citu zīmolu piedāvājumus, jo viņš ir Latvijai pazīstams zīmolu ietekmētājs.
Tiem, kas meklē zīmolus, kas sadarbojas ar mikrokontiem, kurus sauc par mikromikrokontiem (mazākiem par 10 000 sekotājiem), Latvijā ir vislielākais mikromikrokontu procentuālais daudzums pasaulē, kas ir 24% no visiem kontiem.
Mika nevainojamais stils un izskats ir tas, kas padara viņu par neapstrīdamu zīmolu ietekmētāju, tāpēc viņš ir viens no šiem mikromikrokontiem, kurus zīmoli meklē. Ar 35 tūkstošiem sekotāju Instagramā Miks ir viens no labākajiem ietekmētājiem, kas ir bijis Spānijā.
🏨 Zīmolu palīgi
Spānijā ir daudz zīmolu ietekmētāju aģentūru, kas var palīdzēt Ziemeļeiropas ietekmētājiem, tostarp Latvijas ietekmētājiem, iegūt zīmolu sadarbības iespējas. Dažas no šīm aģentūrām ir:
- SWAAY
- Influencity
- I3S
- SMA
- Icono
Zīmolu ietekmētāju aģentūrām ir jāpalīdz zīmoliem piesaistīt lielākus ietekmētājus, kuriem ir daudz sekotāju, kā arī ietekmētājiem no dažādām nišām. Dažos gadījumos šīs aģentūras var veikt arī tūrisma darījumus, piesaistot ietekmētājus uz viesnīcām un vietām.
Lai iegūtu labākas zīmolu sadarbības iespējas Spānijā, Latvijas ietekmētāji var strādāt ar šīm aģentūrām, lai palīdzētu viņiem izpildīt to, kas nepieciešams, uzņemot ietekmētājus, kuri ierodas no Latvijas un citām Ziemeļeiropas valstīm, kas veic ekskursijas uz Spāniju.
Daži ietekmētāji paši piesaka zīmolu sadarbības darījumus Instagramā. Daudzi ietekmētāji Instagramā ievieto savus e-pastus, kuros uzņēmumi var sazināties ar viņiem tieši, lai iegūtu zīmolu sadarbības darījumus.
✉️ E-pasti
Mika e-pasts ir redzams viņa Instagram biogrāfijā, kas norāda, ka viņš pieņem zīmolu piedāvājumus. Miks ir kļuvis populārs Instagramā, un viņa zīmola sadarbību darījumi ir pierādījums tam.
Tāpat kā Miks, arī citi ietekmētāji ievieto savus e-pastus, kas ir pārbaudīti zīmolu sadarbības darījumu pieprasījumiem. Dažiem citiem ietekmētājiem var būt arī e-pasti, kas ir pieejami, lai tos varētu sazināties ar zīmolu ietekmētāju aģentūrām, lai iegūtu zīmolu sadarbības darījumus tieši no aģentūrām.
Saskaņā ar 2025. gada ziņojumu par ietekmētāju tirgu, kas publicēts 2021. gada decembrī, šādas 8 noteikšanas metodes ir visefektīvākās zīmolu ietekmētāju kampaņām:
- E-pasta ziņojumi (atveres likme 16,8%, klikšķu likme 9,84%).
- Instagram DM (atveres likme 16,2%, klikšķu likme 3,54%).
- Tīmekļa veidlapas (atveres likme 10,9%, klikšķu likme 5,14%).
- Facebook ziņojumi (atveres likme 6,9%, klikšķu likme 3,56%).
- Twitter ziņojumi (atveres likme 6,5%, klikšķu likme 3,49%).
- WhatsApp ziņojumi (atveres likme 5,0%, klikšķu likme 1,99%).
- Tīmekļa tērzēšana (atveres likme 3,7%, klikšķu likme 2,03%).
- TikTok ziņojumi (atveres likme 1,3%, klikšķu likme 0%).
Zīmolu ietekmētāju kampaņas galvenokārt tiek vērstas uz Instagram un citām sociālajām platformām. Instagram ir vispopulārākais sociālais tīkls, kas atrodas topa priekšgalā, tāpēc tam ir vislabākā atvērta un augsta klikšķa likme visās šajās sociālajās platformās.
Daudzi ietekmētāji, kas ievieto savus e-pastus Instagramā, norādīs, ka zīmola iespējas ir jānosūta e-pastā, kas ir visefektīvākā metode zīmolu iespēju avotiem.
🙈 Viltus ietekmētāji
Līdz šim Instagram ir bijis galvenais ietekmētāju tirgus. Neskatoties uz to, Instagram ir bijusi vissliktākā ietekme, jo ir tik daudz viltus kontu, kas piedāvā zīmolu sadarbības darījumus. Tāpēc Instagram ir visgrūtākā sociālā tīkla platforma, lai iegūtu zīmolu sadarbības darījumus.
Saskaņā ar 2025. gada ziņojumu par ietekmētāju tirgu, kas publicēts 2021. gada decembrī, Instagram ir 53% viltus ietekmētāju kontu. Tas ir 13% lielāks par TikTok otro vietu, kas ir 40% viltus ietekmētāju kontu.
Dažiem Instagram ietekmētājiem nav reālu sekotāju, kas ļautu šķist, ka viņi ir populāri. Dažiem pat ir vairāk fanu nekā reālo sekotāju, kas liecina, ka viņu sekotāji ir fiktīvi. Tas ir iemesls, kāpēc Instagram ir visgrūtākā sociālā tīkla platforma zīmolu sadarbības darījumu iegūšanai.
Lai gan Instagram ir vissliktākā sociālā platforma zīmolu sadarbības darījumiem, Instagram ir vislabākā platforma influenceru marketinga kampaņām. Tas aizstāj TikTok, kas ir nākamais vispopulārākais sociālais tīkls. TikTok ir 31% viltus ietekmētāju kontu, kas ir mazāk nekā Instagram, bet tas ir daudz vairāk nekā YouTube, kas atrodas pēc TikTok un Instagram. YouTube ir 27% viltus ietekmētāju kontu.
2025. gada prognozes
Saskaņā ar Statista datiem, ikmēneša aktīvo Instagram lietotāju skaits visā pasaulē kopš 2020. gada ir strauji pieaudzis. 2021. gada sākumā Instagram lietotāju skaits visā pasaulē bija aptuveni 1,6 miljardi. 2023. gada sākumā tas jau bija sasniedzis 2,5 miljardus.
Tas ir 2025. gada prognozēts, ka kopējais ikmēneša aktīvo Instagram lietotāju skaits visā pasaulē pārsniegs 3,2 miljardus. 2025. gadā ikmēneša aktīvo Instagram lietotāju skaits visā pasaulē būs 30% no visas pasaules populācijas.
Tā kā Instagram joprojām turpinās augt, tas kļūs par pievilcīgāko sociālo platformu, jo tā ir visizplatītākā sociālā platforma, kas pieejama visiem katrā valstī pasaulē, tāpēc Instagram ir iekļaujams visās zīmolu ietekmētāju kampaņās visā pasaulē.
Līdz 2025. gadam Instagram kļūs par populārāko sociālo platformu visā pasaulē, jo vairāk lietotāju pievienosies katru gadu. Tas nozīmē, ka Instagram joprojām būs vadošā sociālā platforma visiem, kas meklē zīmolu sadarbības iespējas, ieskaitot ietekmētājus.
Līdz ar to, kad Instagram kļūs par populārāko sociālo platformu visā pasaulē, tas padarīs Instagram par labāko izvēli visiem zīmolu ietekmētāju kampaņām un ieguvumiem, kas būs labvēlīgi visiem ietekmētājiem, ieskaitot Latvijas Instagram ietekmētājus, kuri ceļo uz Spāniju, lai veiktu zīmolu ietekmētāju kampaņas.
👀 Secinājumi
Zīmolu ietekmētāju kampaņas galvenokārt tiek vērstas uz Instagram, kas kļūst arvien populārāks visā pasaulē. Tas ir iemesls, kāpēc Latvijas Instagram ietekmētāji ceļo uz Spāniju, lai veiktu zīmolu ietekmētāju kampaņas.
Viņi ceļo uz Spāniju, lai veiktu zīmolu ietekmētāju kampaņas, jo Spānijā ir visvairāk zīmolu influenceru, kas ir pieejami, lai sadarbotos ar ietekmētājiem.
Tas arī izskaidro, kāpēc ietekmētāji izvēlas ceļot uz Spāniju, kas ir tautas un pazīstama vasaras galvaspilsēta, kas ir jāapmeklē visiem, jo īpaši tiem, kas ir ietekmētāji, kas ceļo.