👋 Laipni lūdzam BaoLiba

💥 Savienojam zīmolus ar satura veidotājiem 50+ valstīs — Facebook, TikTok, Instagram, YouTube un citos kanālos!

🚀 Pievienojies tagad | ✉️ Epasts: info@baoliba.com

Kā Latvijas LinkedIn influenceri gūst peļņu zīmolu sadarbībās Igaunijā

Dažs labs Latvijas LinkedIn influenceris varētu domāt, ka, ja nu viņiem nāk prātā piedāvāt zīmolu sadarbību, tad to labāk darīt Igaunijā. Iemesls tam ir tas, ka šie zīmolu influenceri Igaunijā ir krietni organiski attīstījuši sevi kā atsevišķu tirgu, kam seko nytgeeks un citus specifiskus luksusa produktus ražojošus uzņēmumus, bet Latvijā šī pasaules daļa joprojām ir saistīta ar sezonas atlaidēm IKEA veikalos.

Igaunijā esot populāri influenceru piedāvātais termins zīmolu sadarbības/kolaborācijas, kam seko nišas privāto akountu zīmolu izvietojums no influenceru puses, piemēram: jauni produkti, kas nāk talkā, kad tu slaveo savu darbu, un tamlīdzīgi.

Tomēr šāds jauninājums nav izplatīts kaimiņvalstī.

Teorētiski, ziemeļvalstīm un Baltijas valstīm ir ļoti līdzīgi sociālie mediji un ir vismaz tādi paši noteikumi un nosacījumi izprašni par influenceru mārketingu kā pārējās Eiropas valstīs. Taču joprojām ir dažādi aspekti, kas šīs mārketinga formas izprašni padara atšķirīgas, un Igaunija ir zīmolu influenceru skatu punktā tieši tāpēc izplatītāka, nekā Latvija.

Latvijas LinkedIn influenceru zīmolu sadarbības Igaunijā atšķiras no tām, ko šie paši cilvēki piedāvā Latvijā.

📢 Zīmolu sadarbību iespēja ir jāizmanto netradicionāli

Dažos gadījumos, kad cilvēki ir izveidojuši pelnošas karjeras un publicitāti, negaidīti izsistie no standarta vispievilcīgāko influenceru loksnes piedāvājumi var būt absolūti izdevīga izdevība, kas paver jaunas iespējas, kas pārklājas ar vairākām nišām, nevis vienkāršiem influenceriem.

Lilija Neiland, kā Linkedin influenceris no Latvijas, piedāvā zīmolu sadarbības un sevi pozicionē kā profesionālo satura ražotāju. Lilija piedāvā zīmolu sadarbības, kur zīmols varētu būt, piemēram, arī dažādu uzņēmumu LinkedIn lapas. Iespējams, šķiet neticami, jo, kā gan tas pats par sevi runā, bet Lilija ir ieguvusi vienotību ar sevi, ka zīmola sadarbības ir kur nu katrs var uzsist koka plāksni un sludināt prestižu, bet šī paruna ir izplatījusies ne tikai pa mūsu kaimiņu valsti, bet arī pasaules tirgu, kas neapšaubāmi nāk talkā kā reklāmas priekšrocība.

Savukārt Igaunijas LinkedIn influenceru zīmolu sadarbība nav tik īpatnēja, un šiem cilvēkiem ir pavisam cits un mūsdienīgs skats uz sadarbības veidu un terminu, kā arī pēc šīs zīmolu sadarbības būtības, un tas ir noderīgi arī Latvijas influenceru mārketinga iespēju izpratnes līmeņa pacelšanai.

📢 Zīmolu influenceru kultūrā ir jāizstrādā jauni standarti

Tik iepriekš bija noskaidrots, kā izstrādāt influenceru uzvedības standartus, kā šie cilvēki sevi pozicionē, ja cilvēkiem un zīmoliem ir jārada uzticība un labvēlība to attiecībās. Zīmolu influenceru standartiem ir jākļūst par uzvedības kodeksu, kas nosaka, ko nozīmē būt par zīmolu influenceru, kādas atbildības tie uzticas zīmoliem un kas viņiem ir jādara, lai atbilstu savam titulu statusam.

LinkedIn zīmolu influenceriem Igaunijā ir izveidojies atšķirīgs kopējais rezultāts, kas faktiski iedibina Igaunijas zīmolu influenceru mārketinga standartu atšķirību. Kaut par ko pašu, Igaunija ir uzstādījusi augstākus standartus, kas ir pelnīti un labvēlīgi visām pusēm, kā rezultātā pieaugusi influenceru mārketinga izplatība un iztrādāšanās Igaunijā.

Šādi atšķirīgi zīmolu influenceru standarti ir nepieciešami, lai palīdzētu nostiprināt nozares izpratni, izveidot labu reputāciju, pievilinātu jaunus influenceriem un uzlabotu atgriezenisko saiti, kas savukārt piesaista vairāk zīmolu un uzņēmumu, kas meklē influencerus un palielinās influenceru mārketinga kopējo apjomu Igaunijā.

Ir kļuvis ļoti skaidrs, kāpēc Latvijas LinkedIn influenceriem ir jādomā par zīmolu sadarbību piedāvājumu veikšanu Igaunijā. Pirmkārt, ir nepieciešams paplašināt savas iespējas un noderīgas attiecības, un, kas ir svarīgāk, ir jābūt atšķirīgam no Latvijas LinkedIn influenceriem ar līdzīgu statusu.

📢 Kāpēc apmeklēt Igauniju, nevis piedāvāt zīmolu sadarbības Latvijā?

Nekādu nopietnu iemeslu iepriekš nosauktā dēļ. Igaunijā ir izstrādājusies pavisam cita zīmola influenceru izpratne, kas satur vairāk jaunu kategoriju un kopīgu atbildības jomu, kas tai piešķir pārliecību, vai nu tā ir LinkedIn lapa vai kāds cits profilakses avots.

Turklāt Igaunijas influenceru mārketinga jomā ir izcili cilvēki, kas piedāvā savus pakalpojumus zīmoliem, uzņēmējiem, uzņēmumiem, mārketinga aģentūrām un biznesa attiecību pārstāvjiem, tāpēc ir iespēja veikt savstarpēju sadarbību, piedāvāt pakalpojumus un veikt citas tandēma attiecības.

Tāpat ir izveidojušās atsevišķas influenceru aģentūras, kas kalpo influenceru puses un mediju pusē. Igaunijā ir vērā ņemamas aģentūras, kas jau šobrīd ir izcēlušās, kas norāda uz augstu, bet pagaidām Igaunijas influenceru aģentūrām ir nepilnības un iztrūkumi, kas rada plaša apjoma iespējas Latvijas influenceru aģentūrām, kuras tajās iekļausies.

Latvijas influenceru aģentūrām ir izturīga pārstāvniecība, kas specializējas nišas influenceru piesaistei. Sadarbības Igaunijā jautājumos var izmantot privāto personu resursus, kas uztur influenceru aģentūru telpu, kur pieejami influenceru sadarbības piedāvājumi un pakalpojumi.

📢 Igaunijā ir pieejamas jau pazīstamas influenceru aģentūras

Tieši šī iemesla dēļ igauņiem par tādiem šķiet, kas notiek tikai tajos, ko piešķir mēs un citi, kādu labumu sniedz citi, ko viņi negribētu darīt paši. Iespējams, tas, ka tas izplatījies arī starp influenceriem, kas, iespējams, liedzis pat dažiem vairāk pasauļot sapņus, vairāk pievērsa viņus sirds idejām un vārda piedāvāšanai. Tādēļ Igaunijā ir labi izveidojušās influenceru aģentūras, kas piedāvā influenceru pakalpojumus.

Viens no Igaunijas influenceru aģentūru līderiem ir BrandUp, kas ir Igaunijas pirmā un lielākā influenceru aģentūra, kas uztur savu birojus Tallinā, Tartu un Pērnavā, kas specializējas influenceru mārketingā. BrandUp ir Igaunijas influenceru aģentūra, kurā ir vairāk nekā 1000 igauņu influenceru sociālajos tīklos ar visiem populārākajiem un dažādākajiem influenceru veidiem.

BrandUp ir izveidojis strategisku partnerattiecību ar FunnyAgency, kas pārvalda un organizē influenceru sadarbības Krievijā un citās valstīs. BrandUp darbojas vairāk nekā 300 zīmolu, kas viņiem uzticējušies un sadarbojas, un tas ir kļuvis par Igaunijas zīmolu influenceru aģentūrām.

BrandUp ir pievienots influenceru mārketinga platformām, kuras pieejamas visā pasaulē, tai skaitā Digitalklout, Buzzoole un influenceriem draudzīgām sociālajām platformām. Ir pārstāvēti visi populārākie sociālie tīkli, no kuriem Igaunijas influenceriem ir jādara tik vien, kā jāizvēlas savs iecienīts sociālais tīkls vai platforma.

BrandUp piedāvā pakalpojumiem iekļauj influenceru mārketingu, ietekmīgu cilvēku mārketingu, skaņu influenceru mārketingu, influenceru reklāmas, interneta slavenību mārketingu un influenceru tirgus pakalpojumus.

📢 Latvisķo influenceru aģentūru atšķirības

Viss kā parasti un standarizēti ir veidots, tomēr jānorāda, ka Igaunijā, līdzīgi kā citur pasaulē, influenceru aģentūras ir labas ar saviem labumiem, taču tajās nav regulāru influenceru, kas ir centrālais punkts.

Daži influenceri atrodas divās vai trim aģentūrās, kas faktiski nozīmē, ka ir vesela profilu pasaule, kas atrodas ārpus aģentūrām, un šo profilu ikdiena ir pilna ar iespējām, kas tādas kā BrandUp nevar piedāvāt.

Tieši šie nišas influenceru profili, kas neskaidrā un pakalpojumu iztrūkušā kārtībā nesamaksās par to, ko viņi nedara un tā paša iemesla dēļ iespējas ir neierobežotas.

Latvijas influenceru aģentūras, kas pievērsušas uzmanību varoņu nišām, var organizēt savus influencerus BrandUp, FunnyAgency un citās Igaunijas influenceru aģentūrās un var noslogot Igaunijas influenceru aģentūras no iekšienes, kas var radīt labvēlīgu atmosfēru, kurā ir izveidojies Igaunijas zīmolu influenceru mārketings, kas ir augstāks nekā Latvijas influenceru mārketinga izpratne.

📢 Kāpēc Latvijā ir maz zīmolu influenceru?

Arī tāpēc, ka Igaunijā ir izstrādājusies pavisam cita zīmola influenceru izpratne, kas satur vairāk jaunu kategoriju. Turklāt, kas ir savādāk, ka Igaunija ir iecienījuši influenceru pakalpojumus, un tas, kas tiek rezervēts Latvijā, atpaliek no daudziem igauņu influenceru pakalpojumiem.

Tāpat Igaunijas zīmolu influenceru pakalpojumi ir sekmējuši augstu pieprasījumu. Pakalpojumi, kas ietver zīmolu influencerus, zīmolu mārketingu un zīmolu sadarbības, var būt labvēlīgi Igaunijā, un tas pats attiecas uz Igaunijas zīmolu mārketinga pakalpojumiem.

Iespējams, daļa pieprasījuma Igaunijā ir saistīti ar to, ka influenceru pakalpojumi ir pieejami ar augstāku kvalitāti, tā kā šajās jomās Igaunija ir mūsu priekšā, kas var radīt attiecības ar zīmolu influenceru un influenceru mārketinga pakalpojumiem, ko var izmantot mūsu kaimiņos kaimiņvalstīs.