👋 Laipni lūdzam BaoLiba

💥 Savienojam zīmolus ar satura veidotājiem 50+ valstīs — Facebook, TikTok, Instagram, YouTube un citos kanālos!

🚀 Pievienojies tagad | ✉️ Epasts: info@baoliba.com

Kā Latvijas Snapchat ietekmētāji atrod zīmolu līgumus Čehijā

Sava Snapchat profila popularitāte ir pieaugusi visā pasaulē. Ietekmētāji, kas izmanto Snapchat, ir ieguvuši ievērojamus sekotājus, piedāvājot zīmoliem jaunas iespējas.

Daudzi Snapchat ietekmētāji nevar piekļūt sponsorētiem ziņojumiem vai atlaides kodiem, ko nodrošina citi sociālie tīkli kā Instagram. Visticamāk, tas ir tāpēc, ka Snapchat ietekmētājiem ir nepieciešami citi instrumenti, lai piesaistītu sponsorus un zīmolus.

Jāatzīmē, ka Snapchat ietekmētāji Latvijā ir devušies uz Čehiju, lai atrastu zīmolus, kas vēlas sadarboties. Viņiem ir savs iemesls, kāpēc viņi izvēlējušies Čehiju pār Latviju.

📢 Latvijas Snapchat ietekmētāji dodas uz Čehiju

Daudzi Snapchat ietekmētāji no Latvijas ir devušies uz Čehiju, jo Čehija ir daudz labāka zīmolaktivitātes ziņā.

Latvijā uzņēmumi, kas izmanto influencerus, patiešām ir ļoti ierobežoti, salīdzinot ar Čehiju. Patiesībā, ja runājam par ietekmētājiem, Čehija ir otra nozīmīgākā valsts Centrālajā un Austrumeiropā.

Piemēram, ja salīdzina Čehiju ar Igauniju, tad 69 % Čehijas uzņēmumu sadarbojas ar influenceru mārketingu, kamēr Igaunijā tas ir tikai 43 %. Latvijas uzņēmumi ir vēl sliktāki. Tikai 39 % Latvijas uzņēmumu sadarbojas ar influenceriem.

💡 Snapchat ietekmētājiem Čehijā ir grūtāk atrast zīmolu sadarbības kontus

Lielākā daļa Snapchat ietekmētāju, kas dodas uz Čehiju, izmanto Instagram, lai atrastu zīmolu sadarbības iespējas.

Zīmoli Čehijā labprāt sadarbojas ar Snapchat ietekmētājiem, jo zīmoliem Snapchat piedāvā lielāku atdevi. Tāpēc uzņēmumu un ietekmētāju vairumam Instagram ir vieta, kur meklēt influencerus.

Snapchat ietekmētājiem Čehijā faktiski ir grūtāk atrast tiešos zīmolu sadarbības kontaktus. Patiesībā vairāk nekā 64 % ietekmētāju ar zīmolu sadarbojas, izmantojot Instagram DM. Tikai 36 % zīmolu sadarbojas ar ietekmētājiem, izmantojot tiešās saites e-pastos, kas sūtītas no ietekmētāju emuāru vietnēm vai tīmekļa vietnēm.

Un, ja runājam par sponsorshipu, kas sagaida ietekmētājus Čehijā, tad, runājot par Snapchat, zīmoli piedāvā neticami zemu naudu. Vidējā cena vijolēm, kas piedāvā sponsorējumus ar Snapchat, ir 157 eiro par ziņu.

Taču, pateicoties Snapchat influenceru popularitātei, Snapchat ietekmētāji Čehijā var nopelnīt līdz 5700 eiro mēnesī, veicot 16 sponsorētas ziņas mēnesī.

Papildus Snapchat zīmolu sponsorēšanai Snapchat ietekmētāji var piedāvāt citus zīmolu mārketinga pakalpojumus, piemēram, Snapchat Takeover Service, Snapchat Promo Codes un Snapchat Story Shoutouts.

💡 Snapchat ietekmētājiem ir jāatceras, ka viņi ir ceļā uz Čehiju

Tiem, kas izvēlas doties uz Čehiju, jāatceras, ka ceļojuma un izmitināšanas izmaksas ir jāsaskaņo ar zīmoliem. Piemēram, daudzos gadījumos zīmoli atļauj ietekmētājiem saglabāt ceļojuma izmaksas, ja vien ietekmētāji var pierādīt, ka zīmoli var gūt lielu peļņu.

Piemēram, ja runājam par vidusmēra zīmola investīcijām influenceru mārketingā, tad vidējā nauda, ko zīmoli katru mēnesi iegulda influenceru mārketingā, ir 7800 eiro. 61 % zīmolu tērē līdz 2000 eiro influenceru mārketingam, bet 23 % tērē vairāk nekā 3 000 eiro.

Snapchat ietekmētājiem jāpārliecinās, ka viņi var saņemt vismaz 4 reizes lielāku atdevi nekā zīmolu investīcijas. Zīmols, kas iegulda 1 eiro influenceru mārketingā, var gūt atdevi no 4 eiro līdz 6 eiro. Tātad zīmols, kurš iegulda 1000 eiro influenceru mārketingā, var gūt lielu atdevi no 4000 eiro līdz 6000 eiro.

Tā kā Snapchat ietekmētājiem būs jāsedz ceļojuma izdevumi, tad viņiem ir jābūt pārliecinātiem, ka viņi var izdarīt pārliecinošas ziņas, kas var pārvērst zīmolu, kas iegulda 1 000 eiro influenceru mārketingā, par zīmolu ar pārdošanas apjomu 4 000 eiro līdz 6 000 eiro. Tas ir paredzēts, lai segtu ceļojuma izdevumus.

📊 Čehijas zīmoli sadarbojas ar 69 % influenceru

Ja runājam par zīmoliem Čehijā, tad 69 % uzņēmumu sadarbojas ar influenceriem. Šajā gadījumā 35 % uzņēmumu sadarbojas ar influenceriem 1 līdz 2 gadus, bet 20 % uzņēmumu sadarbojas ar influenceriem vairāk nekā 5 gadus.

Piemēram, ja runājam par influenceru mārketinga pakalpojumu vidējo cenu, tad 17 % ietekmētāju lūdz vismaz 250 eiro par ziņu. 9 % ietekmētāju lūdz vismaz 1000 eiro par ziņu, bet 2 % lūdz vismaz 5000 eiro par ziņu.

Piemēram, ja runājam par Čehijas uzņēmuma “Kavalier” investīcijām influenceru mārketingā, tad uzņēmums ik mēnesi iegulda vismaz 15 000 eiro influenceru mārketingā. Patiesībā uzņēmums sadarbojas ar apmēram 90 influenceriem.

Runājot par influenceru veidu, ar kuriem sadarbojas uzņēmums Kavalier, 58 % influenceru ir mikro ietekmētāji, 28 % ir vidēja lieluma ietekmētāji, bet 13 % ir makro ietekmētāji, kuriem seko vairāk nekā 100 000 sekotāju.

Šajā gadījumā mikro influenceriem ir vismaz 1000 līdz 100 000 sekotāju, bet makro influenceriem vismaz 100 000 sekotāju.

Kā redzams, uzņēmumiem Čehijā ir diezgan liela iespēja sadarboties ar influenceru mārketingu.

📊 43 % uzņēmumu Igaunijā sadarbojas ar influenceriem

Ja runājam par Igauniju, tad 43 % uzņēmumu tur sadarbojas ar influenceriem. Igaunijas uzņēmumi var droši teikt, ka investīcijas influenceru mārketingā ir izrādījušās rentablas. Šajā gadījumā 68 % Igaunijas uzņēmumu ir palielinājuši investīcijas influenceru mārketingā.

Piemēram, ja runājam par Igaunijas sieviešu žurnālu “Anne & Stiil”, tad žurnāls ik mēnesi iegulda vismaz 1000 eiro influenceru mārketingā. Tiesa, žurnāls sadarbojas tikai ar 3 ietekmētājiem.

Taču žurnāla Anne & Stiil mēnesī tiek paveikti apmēram 20 sponsorēti ziņas. Katrā ziņā, ja runājam par žurnāla ikmēneša nesponsorēto ziņu daudzumu, tad tas ir 10 līdz 15 ziņas.

Kā redzams, Igaunijas uzņēmumiem ir daudz grūtāk atrast influencerus, kas var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus, nekā uzņēmumiem Čehijā.

📊 Latvijas uzņēmumi ir sliktāki

Runājot par Latvijas uzņēmumiem, to situācija ir pavisam cita. Latvijas uzņēmumu investīcijas influenceru mārketingā ir ļoti sliktas, salīdzinot ar uzņēmumiem Čehijā.

Piemēram, ja runājam par Latvijas uzņēmumu “SIA NBDDS”, kas darbojas tirdzniecībā, pakalpojumu kopējās ikmēneša izmaksas influenceru mārketingam ir 200 eiro.

Runājot par atdevi no influenceru mārketinga, uzņēmums SIA NBDDS apgalvo, ka atdeve ir vismaz 3 līdz 4 reizes lielāka nekā investīcijas influenceru mārketingā. Tas nozīmē, ka uzņēmums ik mēnesi gūst vismaz 600 eiro līdz 800 eiro pārdošanas apjomu.

Kā redzams, uzņēmumam SIA NBDDS ir daudz grūtāk palielināt pārdošanas apjomus, izmantojot influenceru mārketingu, nekā uzņēmumam “Kavalier”. Tātad uzņēmums SIA NBDDS ir tas, kuram ir nepieciešami Snapchat ietekmētāji, kuri var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus.

❗ Latvijas uzņēmumiem ir vajadzīgi Latvijas influenceru pakalpojumi

Lai gan Latvijā ir Snapchat ietekmētāji, kas dodas uz Čehiju, lai atrastu zīmolus, kas vēlas sadarboties, diemžēl šie ietekmētāji nav piemēroti Latvijas uzņēmumu vajadzībām.

Patiešām, Latvijas uzņēmumi, kas meklē influencerus, lai reklamētu savus produktus, gūtu labumu no influenceru pakalpojumiem, kas atrodas Latvijā. Viņiem tie ir akūti nepieciešami.

Izmantojot Latvijas influencerus, uzņēmumi var sagaidīt labāku atdevi no influenceru mārketinga, ņemot vērā, ka šie influenceru pakalpojumi ir pielāgoti Latvijas tirgum. Un šie pakalpojumi ir tieši tas, kas nepieciešams uzņēmumiem Latvijā.