Kā Lietuvas zīmoli sadarbojas ar Latvijas YouTube influenceriem
Zīmoli, kas darbojas Lietuvā, ar Latvijas YouTube influenceriem ir populāra sadarbības forma. Tas notiek tāpēc, ka Latvijas YouTube influenceri ir pieredzējušāki un prasīgāki attiecībā uz sadarbību, salīdzinot ar kolēģiem no Lietuvas.
Par to liecina šā gada pētījuma rezultāti. Statista pakalpojums, kas cieši seko YouTube influenceru sadarbībai ar zīmoliem, norāda, ka 50% no visiem 2023. gadā veiktajiem čivinājumiem par sadarbību ar e-komercijas zīmoliem ir bijuši saistīti ar Latvijas YouTube influenceriem.
💵 Cik faktiski maksā Latvijas YouTube influenceris no Lietuvas zīmolā?
Riska kapitāla analītiskā platforma raskapital.com apgalvo, ka Latvijas YouTube influencera samaksa par sadarbību ar Lietuvas zīmolu var svārstīties no 268,29 euro līdz 4008,70 euro.
Tieši tāpēc, ka šī samaksa ir neticami tāla no vidējā. Kvalitatīvi zīmoli, kas darbojas Lietuvā, 2025. gadā patiešām sāks piedāvāt 5500 euro un vairāk atalgojumu par sadarbību ar Latvijas YouTube influencerēm.
Jo 2025. gadā Latvijas YouTube inflenceriem jau ir jābūt, ja ne pusmiljonam, tad vismaz četrsimt tūkstošiem sekotāju.
Saskaņā ar Rīgas pilsētas tiesas 2019. gada 26. marta lēmumu Latvijas YouTube influenceram, kuram ir tāda sekotāju bāze, ir jāiekļauj vismaz 30 minūšu video par zīmolu. Šajā video jābūt vismaz trim zīmola produktiem, par kuriem influenceris var izteikt tikai labus vārdus un uzslavas.
🎁 Ko ikvienam zīmolam vajadzētu zināt par darbību ar Latvijas YouTube influencerēm?
Ievērojiet, ka YouTube influencerus no Lietuvas var piesaistīt saviem zīmoliem, ja tie darbojas arī Igaunijā. Tas ir sadarbības veids, ko daudzi zīmoli jau izmanto, jo tas ļauj samazināt kopējās izmaksas.
Cita starpā Igaunijas YouTube influenceri ir pelnījuši līdz 500 euro par līdzīgām sadarbībām.
👻 Kas ir YouTube influenceris?
Daži cilvēki domā, ka YouTube influenceris ir tikai popularitātes un sekotāju skaita dēļ. Tas ir nepareizi, jo galvenais YouTube influencera iekšējais kods, kas dalās video ar zīmola produktiem, ir satura kvalitāte.
Ja jums ir manīts, ir tikai daži YouTube influenceri, kuriem ir daudz sekotāju, tomēr viņi vispār nav atzīti kā influencer. To galvenais iemesls ir zemas kvalitātes satura veidošana, kas ir neatšķirams no datora ielādētā satura.
E-komercijas zīmoliem ir grūti pieņemt pareizu lēmumu par YouTube influenceru izvēli saistībā ar sadarbību. Ir daži no desmitiem faktoru, kas var ietekmēt lēmumu.
Galvenie faktori ir sekotāju skaits, video skati, satura kvalitāte, sociālo mediju intensitāte u.c.
Tāpēc ir jāizlasa šis raksts līdz beigām, lai saprastu, ko un kā e-komercijas zīmoli var sagaidīt no Latvijas YouTube influenceriem.
🔍 Zīmoli, kas darbojas Lietuvā, ar Latvijas YouTube influencerēm
Pētījumi liecina, ka e-komercijas zīmoli, kas darbojas Lietuvā, pieprasa vienu no katriem trim sadarbības piedāvājumiem ar Latvijas YouTube influencerēm 2025. gadā.
Tā ir liela izaugsme, salīdzinot ar 2023. gadu, kad divi no katriem desmit piedāvājumiem bija saistīti (t.i. 2/10) ar Latvijas YouTube influencerēm.
Tādējādi 2025. gadā katrs otrais e-komercijas zīmols, kas darbojas Lietuvā, sadarbosies ar Latvijas YouTube influencerēm.
📝 Prasības, ja zīmols no Lietuvas vēlas sadarboties ar Latvijas YouTube influenceriem
-
Pieteikums. Jūs varat izmantot tiešsaistes pieteikumu, lai sazinātos un dalītos ar sava zīmola īpašajām vēlmēm. Alternatīvi, jūs varat nosūtīt e-pasta pieprasījumu uz e-pasta adresi, ko nodrošina izvēlētais YouTube influencers.
-
Sadarbības nauda. Jums jādod vismaz 60 minūtes; ja jūsu videoklipa laikā 60 sekunžu laikā tiks minēts jūsu zīmola produkts, jums tas jāmaksā vismaz 100 euro.
60 minūšu videoklips jāmaksā vismaz 50 000 euro, pat ja jūsu produkts videoklipā tiek pieminēts tikai 1 sekundi.
- Produktu nosūtīšana. Tā kā YouTube influenceri iepriekš nepiekrīt sadarbības iespējamai atteikšanai, Jums steidzami jāsūta savi produkti uz YouTube influencera adresi, ko norādīsit pēc tam, kad būsat saņēmis atbildi.
Tomēr jums jāzina un jādod pietiekami daudz laika, vismaz 60 dienas, sākot no dienas, kad nosūtāt e-pastu. Lielākā daļa Latvijas YouTube influenceru, kas ir pieņemami un kuriem ir daudz sekotāju, ir aizņemti, tāpēc jums jābūt pacietīgiem.
-
Laiks. Kad zīmols ir izrādījis interesi par sadarbību, tas rūpīgi jāplāno. Jums jāpavada 2-3 stundas katru nedēļas dienu, lai skatītos YouTube videoklipus un meklētu, kuriem potenciālajiem YouTube influenceram jūs varat sadarboties. Minimālais laiks, lai televīzijas videoklips tiktu publicēts.
-
Zīmola pakalpojumu sniedzējs. Zīmoliem, kas darbojas Lietuvā, ir jābūt sadarbības kontaktpersonai vai pakalpojuma sniedzējam, kurš var pārvaldīt saziņu ar Youtube influenceru, kas pēc tam var veltīt vairāk laika, lai radītu saturu.
-
Atgriezeniskā saite. Pārskatīšanas sistēma ir svarīga, lai Latvijas YouTube influenceri varētu atgriezt atgriezenisko saiti par sadarbību. Tas palīdzēs turpināt turpināt sadarbību nākotnē, jo A ir patiešām jādara A, lai gūtu panākumus.
Saskaņā ar Kļaviņas datiem no E-komercijas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, Latvijas YouTube influencer pieprasījums, lai sazinātos ar Lietuvas zīmolniekiem, ir pieauga. Izrādās, ka tas ir tāpēc, ka Youtube influenceri no Latvijas ir vairāk pieredzējuši nekā to kolēģi no Lietuvas.
Tas ir pamatots, jo, strādājot ar tiem, kas ir pieredzējušāki, ir vieglāk attiecībā uz sadarbību, un kvalitāte ir augstāka. Piemēram, populārā Youtube influencer un mūziķis Justs, kuram ir 628 tūkstoši sekotāju, ir parādījies pat Coca-Cola un Pepsi videoklipos.
Tāpat kā citi Youtube influencer, Justam ir savs e-komercijas zīmolu saraksts, ar kuriem viņš ir sadarbojies.
📊 Cik Latvijā ir YouTube influenceru?
Saskaņā ar līdzīgiem pētījumiem, 2023. gadā jau Latvijā bija vairāk nekā 1400 Youtube influenceru, kas pieprasa vismaz 200 euro par sadarbību.
Tieši tāpēc ir skaidrs, ka tikai 2023. gadā katrs desmitais zīmols, kas darbojas Lietuvā, sadarbojās ar Latvijas Youtube influencer, kas ir vismaz 1000 km attālumā no viņiem.
Cita starpā Runļevs uzsver, ka influenceru skaits pieaugs vēl straujāk, jo tas ir viens no galvenajiem jaunajiem ienākumu avotiem jaunatnei; Latvijā tas ir pieaudzis par 30%, salīdzinot ar iepriekšējiem diviem gadiem.
Iespējams, daudzi no jūsu iecienītākajiem Youtube influencer jau piedāvā sadarbību ar Lietuvas zīmoliem.
Vēl vairāk, ja vēlaties strādāt ar Youtube influencer tattoo nišā, viņiem visiem ir jāapsver Darbs Latvijā, kurā ir uzskaiti par ikvienu Youtube influenceru, kas vēlas sadarboties ar jūsu zīmolu.
Tiem, kas atrodas Igaunijā vai Lietuvā, tas ir bezmaksas un ļoti ieteicams rīks.
📢 Secinājums
Tādu faktoru kā socialinė medija un izplatība dēļ Youtube influenceru sadarbība ar zīmoliem pieaug visā pasaulē.
Tā ir jauna mārketinga forma, kas ir ne tikai efektīva, bet arī ļoti sievišķīga, salīdzinot ar tradicionālajiem veidiem.
Saskaņā ar jau iepriekš minētajiem Kļaviņas datiem no E-komercijas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, Youtube influenceru sadarbība ar zīmoliem var sasniegt pat 22% no kopējā e-komercijas budžeta 2025. gadā.
Ar lielu Youtube influenceru pieaugošo interesi sadarbībā ar Lietuvas zīmoliem Latvijā, tas ir ļoti maz, kas zīmoliem, kas darbojas Lietuvā, jāsaka par sadarbību ar Youtube influenceriem no Igaunijas, ja tie vēlas darba izpildījumu.